ضوابط قنات جهانی قصبه بخش کاخک را خالی از سکنه خواهد کرد

دسته: کاخک
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
ضوابط قنات جهانی قصبه بخش کاخک را خالی از سکنه خواهد کرد

رئیس شورای اسلامی شهر کاخک گفت: اگر ضوابط قنات جهانی قصبه اصلاح نشود طی سال های آینده روستاهای بخش کاخک خالی از سکنه و مردم مهاجرت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری گناباد،حجت الاسلام حمید مقیمیان رئیس شورای اسلامی شهر کاخک گناباد در نشستی خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران باید در کنار مردم و صدای آنها برای بیام مطالبات باشند و متاسفانه شاهد هستیم برخی مسئولین از دیوار مردم بالا می روند و آنچه باید انجام دهند اجرا نمی شود.
وی ادامه داد: تلاش همه باید تقویت اعتماد اجتماعی باشد و امروز این مهم خدشه دار شده ، امید آفرینی اقدام دیگر ما در جامعه باید باشد زیرا دشمن تلاش دارد مردم ما را مأیوس کند.
رئیس شورای اسلامی شهر کاخک گناباد عنوان کرد: قبل از زلزله سال ۴۷ شهر کاخک مرکز اقتصادی بوده و بعد از آن تلاش شده تا این شهر که تاریخ و تمدن زیادی دارد به قبل برگردد که متاسفانه به نقطه مطلوب نرسیده ایم.
مقیمیان خاطر نشان کرد: گره های بزرگی برای شهر کاخک باز شده که حل شدن سند های شهرک جوانان بعد از ۲۰ سال و بهره برداری از استخر شنای بعد از ۱۲ سال از این دست می باشد.
وی افزود: فعال ترین پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر کاخک وجود دارد و مردم از مسئولین جلوتر حرکت کرده اند ولی متاسفانه دستگاه های خدمات رسان نتوانسته اند هم پای مردم جلو بروند و دستگاه هایی مانند اداره آب باید تلاش بیشتری داشته باشند.

ضوابط قنات قصبه مانع توسعه شهر کاخک است
رئیس شورای اسلامی شهر کاخک اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی در بخش کاخک ضوابط قنات جهانی قصبه است که این منطقه را قفل کرده و هیچ اقدامی نمی توان انجام داد.
وی افزود: اگر این ضوابط تغییر پیدا نکند روستاهای ما بزودی خالی خواهد شد و مردم مهاجرت می کنند که این موضوع مشکلات امنیتی را بهمراه خواهد داشت.
مقیمیان خاطر نشان کرد: باید شهر کاخک از بن بست خارج شود و راه های مواصلاتی مشکلات آن حل گردد که این مهم روی توسعه شهرستان اثرگذار خواهد بود که باز هم ضوابط قنات اجازه دو بانده کردن مسیر گناباد به کاخک را نمی دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر کاخک گناباد بیان کرد: در طول سال شهر کاخک میزبان میلیون ها گردشگر و زائر می باشد که این یک ظرفیت بوده و در همین راستا بسته های سرمایه گذاری در حوزه اسکان تعریف کرده ایم.
مقیمیان ادامه داد: شهرک صنعتی شهر کاخک امروز یکی از شهرک های فعال می باشد و چند سرمایه گذار جدید برای کار در این شهرک جذب کرده ایم ولی مسئولین باید مشکل آب آن را حل کنند که علی رقم پیگیری ها اراده ای برای حل آن وجود ندارد.

یک ریال از بودجه زیارت به کاخک داده نمی شود
رضا مقیمی عضو شورای اسلامی شهر کاخک گناباد نیز در این نشست اظهار داشت: توسعه شهرستان گناباد به صورت کاریکاتوری انجام می شود که ما بر این موضوع نقد جدی داریم و انتظار این است توسعه به صورت متوازن باشد.
وی ادامه داد: در اختصاص اعتبارات باید جمعیت شناور کاخک دیده شود و نباید ملاک جمعیت ساکن باشد زیرا ما در سال به میلیون ها نفر خدمات رسانی می کنیم .
عضو شورای اسلامی شهر کاخک گناباد بیان کرد: شهر کاخک چهارمین حرم رضوی است و سالانه میلیون ها زائر برای زیارت به امامزاده سلطان محمد عابد کاخک مراجعه می کنند ولی از بودجه زیارت استان یک ریال به این شهر تعلق نمی گیرد.
مقیمی با اشاره به محورهای توسعه در این شهر بیان کرد: شعار تولید و اشتغال را خوب می دهیم ولی در عمل کار را خوب انجام نمی دهیم مانند پروژه دامداری شهر کاخک که از مردم پول دریافت شده و زیرساخت ها را محیا کرده اند که اگر این پروژه اجرایی شود برای ۲۰۰ نفر اشتغال و تولید ۱۷ هزار دام گوشتی و ماهانه ۴۰۰ تن گوشت را بهمراه دارد.
وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه دولت باید زیر ساخت ها را آماده کند ولی آبفا پای کار نمی آید و اعلام کرده سهامداران ۱۷ میلیارد تومان هزینه اشتراک فقط پرداخت کنند با این شرایط می توان کار کرد؟

۲۶ هکتار به محدوده شهر کاخک الحاق شد
علی افتخاری نسب شهردار شهر کاخک نیز در این نشست اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن شهرداری کاخک همکاری زیادی با مردم داشته و با پیگیری های که انجام دادیم ۲۶ هکتار به محدوده شهر برای این طرح الحاق شد.
وی ادامه داد: فقط از سایت ۱۲ هکتاری۳۷۲ قطعه واگذار شده که ۷۲ قطعه به طرح جوانی جمیعت اختصاص یافته است و امروز پروژه های نهضت ملی مسکن پیشرفت مناسبی دارد.
وی افزود: در راستای ایجاد درآمدهای پایدار شهری ساخت تالار و مهمانسرا را در دست اقدام داریم که کارهای اولیه آن انجام شده است.
شهردار کاخک گناباد گفت: طرح تفصیلی شهر مشکلات زیادی داشت که با تلاش انجام شده نقشه بهنگام تهیه و بزودی تایید آن دریافت و مشکلات شهرسازی ما حل خواهد شد.
وی ادامه داد: در راستای تقویت ناوگان خدماتی ما در طرح های عمرانی یک دستگاه بیل زنجیری و کامیون خریداری شده که به ناوگان خدماتی ما اضافه می شود.

افتخاری نسب بیان کرد: امسال ۱۰۰ تن قیر را جذب کرده ایم و سال گذشته ۶۰ تن قیر بازآفرینی داشتیم که با این میزان وضعیت معابر ما مطلوب است.

خبرنگار یاسر سالاری


نوشته شده توسط:reporter2 - 3609 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 41
برچسب ها:
دیدگاه ها