قدس برای ماست(القدس لنا)

دسته: فرهنگي
یک دیدگاه
پنجشنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۸۹
   در حدود ۲۰ سال قبل ،در نزدیکی روستای بیلند آثار و بقایای یک بنای بزرگ خشتی چشمان هر رهگذری را به خود جلب می کرد.بنایی که اینک اثری از آن بر جای نمانده است!…

 

 

در حدود۲۰ سال قبل ،در نزدیکی روستای بیلند آثار و بقایای یک بنای بزرگ خشتی چشمان هر رهگذری را به خود جلب می کرد.بنایی که اینک اثری از آن بر جای نمانده است!و تنها با قیمانده ی آن مجموعه ی  با ارزش قدیمی،استخری است که امروزه به آن " گدام" گفته می شود.

آن بنای خشتی که گفته می شود یک اردوگاه نظامی بوده است ،بجا مانده از روزگاری است که ایران توسط امپراطوریهای روس و انگلیس اشغال شده بود، دنیا درگیر جنگی جهانی گردیده بود.ایرانیان طالب صلح که خود را بیطرف در جنگ اعلان کرده بودند، کشورشان بدست استعمارگران اشغال شد تا از لطمات و صدمات جنگ بی بهره نمانند.

در جنگ جهانی دوم میلیونها انسان کشته شدند از جمله تعداد زیادی از یهودیان،بدست نژادی از اروپاییان که خود را نژاد برتر می دانستند قتل عام شدند،انگیزه این کشتار ریشه در کینه و عداوتی عمیق داشت.

پایان جنگ برای اروپاییان،به آغاز ی برای حسرتها و ندامتها  مبدل گشت، برخی فجایع  به فراموشی سپرده شدند و برخی دیگر بیش از اندازه مورد اقبال قرار گرفتند از جمله برای دلجویی از یهودیان قوانین بسیار سخت وضع گردید تا شدت ندامت از کشتار آنان هویداتر جلوه نماید،زیرا زمان اجرای برنامه ای دیگر فرا رسیده بود آنان می خواستند تا با طرحی دیگر ،که از سالها قبل اجرای آن را زمینه سازی کرده بودند قوم یهود را دستاویز مطامع خود قرار دهند و به نحوی دیگر خواسته های خود را عملی سازند.

پاره پاره شدن سرزمینهای امپراطوری بزرگ عثمانی  زمینه را فراهم آورده بود تا آنان با دسیسه و نیرنگ سرزمینی جعلی را برای قوم یهود تعریف نمایند تا بار دیگر اما با روشهای جدید و موذیانه آنان را سرگرم مجادله و جنگ کنند.

بدین ترتیب در کانون مسلمانان جهان یعنی منطقه خاور میانه عروسکی با چنگالهای خونین را خلق و به حرکت در آوردندتا به خیال خود همواره جهان اسلام را در تنش و اضطراب نگه داشته و آنرا از نیل به پیشرفت و تعالی همه جانبه باز دارند.

خداوند در آیه ۶۲ سوره بقره می فرماید: کسانیکه به پیامبر اسلام ایمان آورده اند وکسانیکه به آیین یهود و نصاری و صانیین گرویدند هر گاه به خدا و روز رستاخیز ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند پاداششان نزد پروردگار مسلم است و هیچ گونه ترس و اندوهی برای آنان نیست .هر چند تنها با این آیه نمی توان مدعی شد که پیروان تمام مذاهب اهل نجات اند و برای اینکه مشخص شود قران پیروی از کدام آیین را مایه نچات می داند باید به آیات دیکر مانند آیه ۸۵ سوره آل عمران نیز مراجعه کرد.

به هر حال تمام انسانها در پیشگاه خداوند یکسان هستند و هیچ گروهی بر گروه دیگر برتری ندارد و تنها داشتن نام مسلمان یا یهودی یا نصرانی و… با عث رستگاری نمی شود،بلکه اساس رستگاری در قیامت این است که انسان از صمیم قلب ایمان آورد و آن را با عمل صالح توام کند(۱)

مسیحیان و یهودیان واقعی و مسلمانان راستین همواره نشان داده اند که اهل کتاب می توانند با برادری و صلح در کنا


نوشته شده توسط:گنابادنیوز - 1916 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 697
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس دوشنبه 15 شهریور 1389 - 11:11 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام خدمت آقای مهندس تقی زاده بیلندی.میخواستم خدمتان عرض کنم که آن بنای بجا ماده از روزگاران گذشته در نزدیکی بیلند نیست. میشه گفت این بنا در خود مند واقع می باشد.با توجه به گفته شما باز میشه گفت مند و گدام در نزدیکی بیلند واقع شده است. در ثانی این بنا که به باغسیا نزدیکتر است از بیلند.حالا این مقدمه چینی شما از بیلند به بیت المقدس چه ارتباطی داره که از بیلند شرع کردین وبه بیت المقدس ختم کردین. عجب ارتباط تنگاتنگی.اگر مساله اشغال این دو کشور هست که زیاد به هم مربوط نمیشه.میشه کشورهای زیادی را مثال زد. ممنون از اینکه اینطوری به فکر زادگاهتان هستید. با تشکر. بیرجند.