یکسال گذشت

دسته: اطلاعيه هاي سايت
۵ دیدگاه
پنجشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۸۶
گناباد نیوز تولدت مبارک

 

 

شهرهای کوچک محیط های بکر برای فعالیت های دانشجویی….

 

مرحبا طایر فرخ پی فرخنده پیام

خیر مقدم چه خبر دوست کجا راه کدام

یا رب این قافله را لطف ازل بدرقه باد

که ازو خصم بدام آمد و معشوقه بکام

ماجرای من و معشوق مرا پایان نیست

هر چه آغاز ندارد نپذیرد انجام

 

 

فعالیت های اینترنتی:  

   یکسال پیش در چنین روزی (۱۰/۸/۱۳۸۶) اولین قدم برای شروع مسیر و هدفی بزرگ برداشته شد.در ۱۰ آباد سال ۱۳۸۵ با ایجاد اولین وبلاگ به ادرس gonabad.parsiblog.com سنگ بنای این سایت گذاشته شد.هدف کار نیز جمع آوری اخبار مربوط به شهرستان در یک وبلاگ بود. امید می رفت تا بتدریج بتوانیم به ارائه تحلیل ها و مقالات در مورد شهرستان نیز بپردازیم. به دلیل مشکلات سایت پارسی بلاگ ، وبلاگ به میهن بلاگ منتقل شد. آدرس ما gonabadnews.mihanblog.com بود که متعاقبا دامنه gonabadnews.com خریداری گردید. هزینه آن را تقسیم بر دو کردیم یعنی هر نفر تقریبا چهار هزار تومان دادیم. با نام «خبرگزاری گناباد» فعالیت می کردیم که آن را به دلیل مشکلاتی که نام خبرگزاری داشت تغییر دادیم به «پایگاه خبری شهرستان گناباد» همچنین برنامه ها و سیاست های اولیه خود را در حوزه خبری و دانشجویی تعیین کردیم.
    البته آن وبلاگ را نخواهید توانست مشاهده کنید. چون میهن بلاگ اطلاعات بسیاری از وبلاگ هایش را از دست داده است!! تعجب نکنید چون دامنه .com پرشین بلاگ را هم دزدیه اند. برای بلاگفا هم چنین مشکلاتی بوجود امده. تا وقتی که برای بزرگترین سایت های ایرانی این گونه مشکلاتی بوجود می آید و کسی از آناه حمایت نمی کندنباید هم تعجب کرد. پس اگر فردا gonabadnews هم فیلتر شد (مثل بازتاب و گوگل) یا بروز نشد یا حتی تمام اطلاعاتش دود شد نگران نشوید هیچ مسئله ای رخ نداده …!!
    در اوایل فروردین ۱۳۸۶ با خرید هاست صاحب یک سایت کامل شدیم. چون باور کرده بودیم که بزرگ شده ایم و وظیفه مهمی را برای خود در قبال شهرستان تعیین کرده بودیم. سایتی با امکانات مختلف چون تالار گفتگو و گالری  عکس شهرستان. اما این سایت مشکلاتی داشت مثلا در بسیاری از مناطق به کاربران اجازه ورود به سایت نمی داد و حتی از سوئیس و کره جنوبی به ما اعتراض می رسید.
در انتهای شهریور ما امسال نرم افزار جدید را آزمایش کردیم و اکنون با این سایت جدید در خدمت شما هستیم. امیدواریم توانشته باشیم سایتی شایسته شهرستان و شما عزیزان  ایجاد کرده باشیم. ما را از نظرات و پیشنهادات خود مروم نسازید تا بتوانیم کاستی ها را رفع نماییم.

با کلیک بر روی این علامت از میزان بازدیداز این سایت آگاه شوید 

فعالیت های دانشجویی:

Untitled-2

   با شروع فعالیت سایت فعالیت های دانشجویی ما نیز شروع شد. در تهران تعداد زیادی دانشجوی گنابادی تحصیل میکنند. به دلیل پراکندگی آنها در دانشگاه های متعدد تهران و بزگی این شهر تقریبا رابطه این دانش آموزان و هم مدرسه ای های قدیمی قطع می شود. دوری از شهرستان و رفت آمد کم به وطن باعث جدایی آنها از اخبار شهرستان و به طبع بی تفاوتی نسبت به مسائل و مشکلات آن می شود.
   متاسفنه تاکنون در داخل شهرستان  از طرف مسئولین کاری در زمینه انسجام بخشی به این دانشجویان انجام نشده است. حتی کاری برای شناسایی دانشجویان  گنابادی در دیگر شهر ها انجام نشده است . و شما نمی توانید در هیچ مرکزی همچون آموزش و پرورش یا سازمان ملی جوانان آماری در این رابطه بدست آورید. به امید خدا بزودی طرح جمع آوری اطلاعات دانشجویان گنابادی را با همکاری فرمانداری و سازمان ملی جوانان از طریق سایت اجرا خواهیم کرد.
   هدف فعالیت های دانشجویی ما ایجاد رابطه و هماهنگی در دانشجویان گنابادی بود. آشنا کردن دانشجویان با مسائل و اخبار شهرستان و ایجاد حرکات دانشجویی از این خیل توانا  اما خموش را وظیفه خود می دانستیم. جلسات متعدد و مصاحبه با افراد و چهره های مختلف شهرستان نیزدر همین راستا و به هدف شناساندن این افراد به دانشجویان بود. سعی ما این بود تا حد امکان از دانشجویان مختلف برای حضور در این جلسات دعوت نماییم.
   سایت برای ما ابزاری بود تا بتوانیم از این طریق دانشجویان را با هم مرتبط گردانیم. برنامه  ما این بود که از طریق این سایت فعالیت ها و برنامه های دانشجیی و تشکل های آنها را منتشر کنیم. نظرات ، طرح ها و مقالات دانشجویان، اساتید و مسئولان را در مورد مسائل مختلف عرضه کنیم و در فضایی به دور از تعصبات و هیاهو به نقد و بررسی آنها بپردازیم. به همین دلیل با پرچم «تشک


نوشته شده توسط:گنابادنیوز - 1916 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 979
برچسب ها:
دیدگاه ها
Gonabad boy جمعه 11 آبان 1386 - 5:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

Happy berthday.Tavlodet mobarak gonabadnews.Man ein tavlod ro be modiriyate va tamome barobache hai gonabadnews tabrik migam va hamontor ke az aghaz ba shoma hamrah bodam hamishe va dar har koja ba to hastam gonabadnews.
Barai esbate harfam chand roze ke natonestam kamel az sait bazdid dashte basham vali az tarighe GPRS goshi hamraham akhbare sait ro donbal mikardam va alan ham ein neveshteha ro az goshim ferestadam.
Happy berthday gonabadnews
Hala kei ee ke ein tavalod ro be man tabrik bege???Montazeram ha !!

alireza جمعه 11 آبان 1386 - 3:25 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

afarin. edame dahid

محسن جمعه 11 آبان 1386 - 5:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

tabrik migam. enshaallah behtar az gozashte betoonin akhbare gonabado be mokhatabatoon montaqel konin.

حسين جمعه 11 آبان 1386 - 10:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

یک سالگی شما را تبریک می گویم .
ویژگی نسبتا برتر شما این است که خود را در پیله تنک تعصب محبوس نکرده اید . قضاوت منصفانه و درج مردانه و عادلانه و درست اخبار و مطالب مختلف موجب شده که شهرهای اطراف بخصوص شهر همسایه و دوست شما بجستان بیشتر به شما نزدیک شوند . این درحالی است که دوستان همشهری دیگرمان مانند نامه گناباد و مژده گناباد افق دیدشان تا نوک بینی شان است و فرا تر از آن را نمی توانند ببینند .
بلند نظری و وسعت نگاه شما در مقایسه با دوستان فوق الذکر خوب و جالب توجه است .
نمی شود مثل شفیعی نامه گناباد کله خود را زیر برف کرد و هیچ جا را جز محله زندگی خود ندید .
نمی شود مثل مهندس دانا خود را به احمقی زد و طیف زیادی از مردم شهر ستان را به سخره گرفت بعد ادعای نمایندگی مجلس هم کرد .
شما توانسته اید رفتاری منصفانه و مردانه از خود به نمایش بگذارید .
انشاء الله جشن صد سالگی تان را بگیریم .

حسين یکشنبه 20 آبان 1386 - 8:25 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

گذشت که گذشت دیر بگذشته