رییس دادگستری بر افزایش نظارت بر رسانه‌ها تاکید کرد

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۴ اسفند ۱۴۰۰
رییس دادگستری بر افزایش نظارت بر رسانه‌ها تاکید کرد

رییس دادگستری گناباد بر افزایش نظارت بر فعالیت رسانه های این شهرستان تاکید کرد و گفت: باید نهاد نظارتی در این ارتباط تشکیل شود.

مهدی میرزایی روز سه‌شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در گناباد که با حضور فعالان رسانه ای این شهرستان برگزار شد افزود: باید بر روند اطلاع رسانی رسانه های شهرستان در فضای مجازی، بیشتر نظارت شود.

وی با تاکید بر اخلاق مداری و قانونمندی فعالان رسانه‌ای در امر اطلاع رسانی ادامه داد: آنان باید مطالب دارای صحت و شفافیت تهیه کنند و قوانین و مقررات رسانه و اطلاع رسانی را مطالعه و از آن آگاهی کامل داشته باشند.

رییس دادگستری گناباد گفت: باید از انتشار مواردی که به صلاح جامعه نیست پرهیز کرد.

دادستان عمومی و انقلاب گناباد هم گفت: رسانه ها باید از هرگونه تخریب، تشویش اذهان عمومی، برهم زدن نظم جامعه و نشر اکاذیب خودداری کنند و هنگام انعکاس مطالب صحت آن را مورد بررسی قرار دهند و از موثق بودن منبع خبر اطمینان حاصل کنند. 

مرتضی امیری افزود: مطالبه‌گری و انتقاد در رسانه ها یک مزیت محسوب می شود ولی انتقاد باید سازنده باشد و به تخریب نیانجامد.

وی ادامه داد: افزایش آگاهی خبرنگاران از قوانین مطبوعات موجب کاهش پرونده های قضایی مطبوعاتی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: اگر اقدامات رسانه باعث تشویش اذهان عمومی شود و این امر تکرار داشته و زمینه نارضایتی مردم را فراهم کند بدون اغماض با آن برخورد می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر رسیدگی به “ترک فعل” مدیران افزود: نخستین پرونده قضایی ترک فعل مربوط به یکی از مسوولان شهرستان گناباد هفته آینده مورد رسیدگی قرار می گیرد.


نوشته شده توسط:reporter2 - 3609 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 340
برچسب ها:
دیدگاه ها