۶۳۶ طرح مختلف در دهه فجر به بهره برداری می رسد

دسته: اقتصادي , راه و ترابری , صنعت و معدن , کشاورزی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
۶۳۶ طرح مختلف در دهه فجر به بهره برداری می رسد

فرماندار گناباد گفت: در چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی در شهرستان گناباد 636 طرح مختلف با اعتبار 387 میلیارد و 355 میلیون تومان در حوزه های مختلف مانند کشاورزی، مخابراتی ؛ صنعت، روستایی و غیره به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری گناباد(گنابادنیوز)، رضا نصیری فرماندار گناباد در نشستی خبری در محل سالن کنفرانس شهرداری اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی بهترین زمان برای بیان دستاوردهای انقلاب و جهاد تبیین بوده و مردم باید از تمامی خدمات صورت گرفته مطلع شوند که این مهم برعهده رسانه ها می باشد.
وی ادامه داد: در چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی در شهرستان گناباد ۶۳۶ طرح مختلف با اعتبار ۳۸۷ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان در حوزه های مختلف مانند کشاورزی، مخابراتی ؛ صنعت، روستایی و غیره به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار گناباد در خصوص کنسل شدن پروازهای فرودگاه گناباد و دو بانده شدن مسیر جاده گناباد به قاین اظهار داشت: فرودگاه گناباد در حدود ۵۰ کار دیگر باید در آن انجام شود که به مرور در حال رفع آنها هستیم.
نصیری افزود: پرواز های صورت گرفته در فرودگاه شهدای گناباد نشان داد این فرودگاه از ظرفیت مناسبی برای ارائه خدمات دارد و سعی کرده ایم این خدمات را افزایش دهیم.
فرماندار گناباد گفت: موضوع هندلینگ فرودگاه ها برعهده شرکت های هواپیمایی می باشد ولی با پیگیری های صورت گرفته ۱۰ ملیلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی کشور برای فرودگاه گناباد در نظر گرفته شده که ۵ ملیلیارد آن واریز شده است.
نصیری ادامه داد: دستگاه ایر استارت که مهم ترین موضوع این فرودگاه است بزودی خریداری می شود و موارد دیگر مانند پله ، رمپ و سایر دستگاه ها نیز به مرور در حال تامین شدن است.
وی با اشاره به اهمیت جاده گناباد به قاین نیز اظهار داشت: برای دو بانده کردن این مسیر در حوزه شهرستان گناباد ۶۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده ولی برای تکمیل کردن آن به ۶۰۰ ملیلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش داریم این پروژه را در قالب طرح های سفر رئیس جمهور به استان بیاوریم.


فرماندار گناباد بیان داشت: کار آماده سازی ۱۱۸۸ واحد مسکونی همزمان با دهه فجر در شهرستان شروع خواهد شد و هم اکنون نیز ۴۰۰ واحد آماده تحویل داریم ولی منتظر هماهنگی ها هستیم تا ۱۰۰۰ واحد را با حضور یکی از سران قوا به بهره برداری برسانیم.
نصیری با اشاره به پروژه هایی که طی یکسال اخیر در این شهرستان به نتیجه رسیده بیان کرد: یکی از بزرگترین پروژه ها فاز دوم کارخانه دیرگداز با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان است که به بهره برداری می رسد.
وی در خصوص خدمات انقلاب و نظام به محرومین بیان کرد: آخرین روستای شهرستان به نام حسن آباد آزاد نیز امسال با اعتبار۳.۵ میلیارد تومان برق رسانی شده و در دهه فجر نیز ۱۶۵ طرح با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار گناباد با اشاره به مشکل آب عنوان کرد: بازدیدی از خط انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی داشتم که روزانه ۲ کیلومتر از مسیر ۱۹۰۰ کیلومتری آن لوله گذاری می شود که در سال ۱۴۰۴ شاهد رسیدن آب به استان خواهیم بود که ۴۵۰ لیتر در ثانیه سهم گناباد می باشد.
نصیری با بیان دیگر دستاوردهای انقلاب در این شهرستان گفت: امسال جشن پایان گاز رسانی به تمامی روستاهای شهرستان را خواهیم گرفت که ۵ روستا کار گازرسانی به اتمام رسیده و در دهه فجر شعله ها روشن خواهد شد و ۵ روستا در حال تست هستیم که در مجموع برای ۱۰ روستا ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: پروژه هایی مانند مسکن مهر ، زندان و فرودگاه گناباد از پروژه های قدیمی بودند که تعیین و تکلیف شدند و با اعتبار ۳ میلیارد تومانی که به استخر سرپوشیده کاخک اختصاص یافته این پروژه نیز به اتمام خواهد رسید.
فرماندار گناباد در خصوص اجرای طرح اگو این شهرستان نیز اظهار داشت: طرح اگو باید به صورت کامل انجام شود که بتوان از آن بهره برداری کرد ولی براساس آخرین برآوردها این طرح ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در حال پیگیری برای روش های مختلف تامین اعتبار آن هستیم.
نصیری گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۴ هزار واحد زمین تحویل مردم شده است ولی موضوع مهم حوزه نظارت بر اجرا می باشد که مقرر شده کار گروهی تشکیل و بر حوزه ارائه خدمات و مشاورین املاک نظارت داشته باشند.
وی ادامه داد: پروژه کارخانه کاشی این شهرستان در سال آینده به نتیجه خواهد رسید و کارخانه فروسیلیس نیز ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.


نوشته شده توسط:reporter2 - 3628 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 172
برچسب ها:
دیدگاه ها