انتقاد امام جمعه گناباد از مشکلات پیش روی سرمایه گذاران

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
انتقاد امام جمعه گناباد از مشکلات پیش روی سرمایه گذاران

امام جمعه شهرستان گناباد گفت: سرمایه گذار با زحمت به شهرستان دعوت می شود ولی زمانی که به شهرستان می آید آن‌قدر مشکلات پیش پایش ایجاد می شود که برمی گردد و دیگر سرمایه گذاری نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گناباد ، اولین جلسه شورای اداری شهرستان گناباد با محوریت تدوین و برنامه ریزی شعار سال در محل سالن شهدای دولت فرمانداری گناباد برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد اظهار داشت: بزرگترین خدمت عملی کردن شعار سال است و برای مهار تورم باید رشد تولید اضافه شود و تمام کارگزاران تلاش کنند موانع را بردارند .
وی ادامه داد: سرمایه گذار با زحمت به شهرستان دعوت می شود ولی زمانی که به شهرستان می آید آنقدر مشکلات پیش پایش ایجاد می شود که برمی گردد و دیگر سرمایه گداری نمی کند .
امام جمعه گناباد تصریح کرد: برای تحقق شعار سال همه دستگاه ها باید پای کار باشند و به طور یقین اگر تولید صورت نگیرد رکود ، تورم و عدم اشتغال داریم.
صادقی نسب افزود: بانک هایی که تسهیلات باید به سرمایه گذار بدهد نباید آنقدر سخت گیری کند باید روند آسان تر شود، امسال با توجه به شعار سال و سخنان رهبری باید روند کارها سرعت بگیرد.
وی عنوان کرد: دستگاه هایی که از تولیدکنندگان طلب کار هستند باید صبر کنند تا تولید کننده خودش را کمی جمع کند زیرا باید تولید و فروش صورت گیرد تا چیزی برای درآمد داشته باشد.
در ادامه این جلسه موضوع بررسی خدمات صورت گرفته به مسافران نوروزی در سطح شهرستان گناباد مورد بررسی قرار گرفت که برخی از مدیران گزارشی از خدمات خود ارائه کردند.


بیش از ۲۹۰ هزار خودرو از مسیر های گناباد تردد داشتند
حسین محمدی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص مسافرات های نوروزی بنر های هشدار دهنده در مسیر ها نصب و بازدید مشترک از مراکز خدمات رفاهی ، گشت مشترک با پلیس راه ، استقرار دستگاه ثابت و سیار و اجرای طرح پویش همراهان ایمن برای مسافران نوروزی انجام شد.
وی ادامه داد: در ایام نوروز روزانه ۸ نیرو در محل اداره کشیک بوده و کار کنترل ناوگان های حمل و نقل و باری را انجام داده اند همچنین در ایام عید۱۲۰ تن آسفالت برای لکه گیری پخش شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد با اشاره به باران و برف در ایام عید عنوان کرد: ۴۵کیلومتر برف روبی انجام شده و۱۶ پل در سیل خسارت دیدند که پس از بارندگی ها پاکسازی رسوبات انجام شد.
محمدی خاطر نشان کرد: در ایام نوروز ۲۹۰ هزار دستگاه خودرو ورودی از محورهای گناباد بوده و ۲۸۷ هزار دستگاه خروجی را داشته ایم که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در این ایام ۷ هزار نفر از مسیر های تهران و مشهد به گناباد سفر داشته و ۵ هزار نفر نیز از گناباد به این دو مقصد تردد داشته اند.
اسکان بیش از ۲ هزار نفر در گناباد
مجید فدوی مدیر آموزش و پرورش گناباد به عنوان مسئول ستاد اسکان نوروزی گناباد نیز اظهار داشت: دو مرکز رفاهی آماده و تجهیز شده و ۵ مدرسه نیز برای اسکان پیش بینی شده بود.
وی ادامه داد: ۲۱۶۱ نفر و ۶۲۱ خانوار پذیرش از ۱۹ استان داشته ایم که بیشتر مسافرین اقامت های یک شبه در گناباد داشته اند که براساس نظر سنجی صورت گرفته رضایتمندی ۸۶ درصدی را به همراه داشته است.
هادی ایزدی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت گناباد نیز در این جلسه اظهار داشت: از نیمه اسفند ماه طرح ویژه نوروزی را آغاز کرده ایم و در ایام ماه مبارک رمضان نیز طرح ضیافت به اجرا در آمده است که بازدید های روزانه از صنوف در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بازرسی از کالاهای اسای در سطح شهرستان را در دستور کار داشته ایم که در مجموع ۹۸۱ بازرسی صورت گرفته که ۵۸۰ مورد آن توسط تیم های صمت بوده است که منجر به تشکیل ۴۵ پرونده تخلف شده است.
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت گناباد خاطر نشان کرد: شهروندان در این مدت ۵۵ مورد شکایت در سامانه ۱۲۴ ثبت کرده اند که مورد بررسی قرار گرفته است که مجموع ریالی تخلفات یک میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال ارزش تخلفات بوده و ۱۳۴ میلیون ریال برگشت پول به مردم داشته ایم.
ایزدی خاطر نشان کرد: در راستای تنظیم بازار و ارائه کالاهای اساسی ۴۰ تن برنج هندی ۲۱ تن برنج تایلندی ۴۲ تن مرغ ۱۷ تن گوشت قرمز و ۶ تن تخم مرغ و ۲هزار حلقه لاستیک مصوب توزیع شد.


۷ هزار تن محصولات مختلف از گناباد صادر شد
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در حوزه این اداره نیز عنوان داشت: صدور مجوز سرمایه گذاری نسبت به قبل ۸۱ درصد افزایش ، ۵میلیون تن افزایش ذخایر معدنی داشته ایم و ۲۴درصد افزایش ایجاد شغل صورت گرفته است.
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت گناباد خاطر نشان کرد: ۲۰۲ واحد تسهیلات دریافت کرده اند و ‌۷هزار تن محصولات مختلف به ارزش ۶.۵ میلیون دلار صادرات داشته ایم.
ایزدی خاطر نشان کرد: در ۵ نقطه اکتشاف صنایع فلزی در گناباد آغاز شد و به نتایج خوبی در منطقه منتج شده است که امیدواریم در آینده شاهد افزایش اشتغال در این حوزه باشیم.

وی با انتقاد از تغییر نرخ ها در طول سال عنوان کرد: سه بار افزایش نرخ خدمات در شهرک های صنعتی داشتیم که این موضوع برای مباحث سرمایه گذاری و رشد تولید چیزی خوبی نیست.
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت گناباد گفت: ۲۹ طرح بالای ۶۰ درصد در گناباد داریم که برای تکمیل آن به بالای هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که در صورت به بهره برداری رسیدن آن ها برای بیش از ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می کند.


خرید ۱۰ ماهه بلیط های پروازی گناباد توسط سرمایه گذاران
رضا نصیری فرماندار گناباد نیز در پایان جلسه شورای اداری شهرستان گناباد اظهار داشت: در دو سال گذشته در ابتدای هرسال شاهد سیلاب در شهرستان بودیک که در راستنای کاهش خسارت این سیلاب ها یک پل تکمیل و ۳ پل دیگر در حال احداث می باشد.
وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد اتمام فاز اول فرودگاه شهدای گناباد شامل باند پروازی، سالن انتظار، ساختمان اداری و حفاظت به همراه محوطه سازی و دستگاه های ناوبری بودیم که بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است.
فرماندار گناباد بیان کرد: جلسه ای با کارآفرینان و سرمایه گذاران داشتیم و در خصوص پرواز ثابت صحبت شد تا ۱۰ ماه کل بلیط های پرواز گناباد تضمین شده و خریداری شود تا شاهد خط پروازی باشیم که این مهم توسط سرمایه گذاران گناباد صورت خواهد گرفت.
نصیری خطاب به دستگاه های مختلف شهرستان دستور داد: تمامی دستگاه ها گروه های اندیشه ورز تشکیل و راهکار تحقق شعار سال را بررسی و برنامه تدوین شود ، مردم باید ناظر بر عملکرد مدیران در شهرستان باشند و باید مسائل را منتقل کنند.
وی افزود: بروکراسی اداری نفس‌گیر در ایران از زمان رضا خان شروع شده که باید این روند اصلاح شود و درب اتاق های مسئولین به روی مردم باز شود که به عنوان مثال پروسه صدور یک پروانه ساختمانی در شهرداری با وجود همه امکانات یک روز است ولی برخی مواقع به دلیل همین بروکراسی اداری یک ماه هم طول می‌کشد.
فرماندار گناباد گفت:ظرفیت های شهرستان در خدمت پیشرفت شهرستان قرار بگیرد درست نیست که یک خودرو در اداره ای پارک باشد در حالی که دستگاهی دیگر به خودرو نیاز داشته باشد و همچنین در گزارش به مردم کوتاهی نکنیم و مردم را در جریان امور قرار دهید.


نوشته شده توسط:reporter2 - 3628 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 259
برچسب ها:
دیدگاه ها