همچنان پای اعتبار در میان است|جان مردم در جاده مرگ گرفته می شود

دسته: راه و ترابری
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۷ آبان ۱۴۰۱
همچنان پای اعتبار در میان است|جان مردم در جاده مرگ گرفته می شود

طرح دوبانده شدن مسیر گناباد به خضری پس از گذشت ۱۱ سال ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این مسیر همچنان به دلیل نبود اعتبارات خسارت‌های جانی و مالی به همراه دارد.

جاده اصلی یا همان جاده سنتو در قدیم که استان های جنوبی را به شرق و مرکز کشور وصل می کند از شهرستان گناباد عبور می نماید و در حدود ۳۲ کیلومتر دو طرفه می شود که در این نقطه خسارت های جانی و مالی به همراه داشته است.
در هفته گذشته در طی ۴۸ ساعت در این جاده ۶ نفر در دو تصادف جان خود را از دست داده اند و چندین نفر نیز به دلیل جراحات عازم بیمارستان ها شده اند.


محمد حسین اسماعیل زاده سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: برای حوادث در مسیر گناباد به قاین دو پایگاه اورژانس یکی در ابتدای مسیر(نوقاب) و یک پایگاه جاده ای در محل روستای نجم آباد فعال هستند.
وی ادامه داد: پایگاه اوژانس هوایی گناباد نیز فعال و تا شعاع۱۵۰ کیلومتری را جهت موارد مورد نیاز پوشش می دهند تا در کمترین زمان مصدومین را به بیمارستان منتقل کنیم.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد در خصوص آمار اعزام آمبولانس ها برای سوانح در این مسیر از ابتدای سال عنوان داشت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ فقره تصادف در مسیر روی داده است که این تعداد ۴۰ مصدوم به همراه داشته که به بیمارستان علامه بهلول منتقل شده اند.


تنها قطعه دو طرفه جاده اصلی شرق کشور
سرگرد محسن زنگویی رییس پلیس راه گناباد در خصوص دلایل سوانح در این مسیر اظهار داشت: تنها قطعه ای که در مسیر از خراسان رضوی وارد خراسان جنوبی می شویم و دو طرفه می باشد همین مسیر است.
وی ادامه داد: رانندگان از مسیر قاین که به سمت گناباد حرکت می کنند و یا از بیدخت گناباد به سمت مقابل به یکباره وارد مسیر دو طرفه می شوند که متاسفانه با سبقت حادثه ایجاد می شود.
فرمانده پلیس راه گناباد بیان کرد: در این مسیر عرض جاده بسیار کم می باشد و پروژه دو بانده شدن مسیر نیز بسیار به کندی در حال انجام است که با سرعت گیری آن و روی بار رفتن به طور یقین میزان تصادفات کاهش چشمگیری خواهد داشت.
زنگویی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان تصادف در این مسیر نیز در ساعت ۱۶ الی ۲۰ صورت گرفته است.


پیمانکار پولی دریافت نکرده است
داودی مسئول امور راه های اداره راه و شهرسازی گناباد نیز در خصوص کندی پروژه دو بانده کردن این مسیر در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: کل این مسیر در حدود ۳۲ کیلومتر می باشد که کار دو بانده کردن آن از سال ۹۰ آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در ۱۱ کیلومتر آن اقدامات زیراساس و پل ها تکمیل شده و در مناقصه برای این مسیر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده ولی تاکنون پرداختی به پیمانکار صورت نگرفته است.

پروژه دوبانده شدن مسیر گناباد به خضری پس از گذشت ۱۱ سال ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که بدان معنا است در سالی این مسیر ۲ درصد پیشرفت داشته است که با این وجود معلوم نیست چندین دهه دیگر باید برای تکمیل آن زمان صرف شود و در این مدت چند نفر در این جاده قربانی کمبود اعتبار گردند.

خبرنگار یاسر سالاری


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3533 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 171
برچسب ها:
دیدگاه ها