بسیج جامعه برای حمایت از کالای ایرانی ضروری است

دسته: دسته‌بندی نشده , فرهنگي
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
بسیج جامعه برای حمایت از کالای ایرانی ضروری است

امام جمعه گناباد گفت: باید همه ظرفیت های جامعه اعم از دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم و نخبگان برای ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی بسیج شوند.

شورای فرهنگ عمومی گنابادبه گزارش پایگاه خبری گناباد به نقل از  ایرنا حجت الاسلام حسن صادقی نسب، چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گناباد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تقویت و رونق اقتصادی و تولیدات داخلی در گرو هم افزایی بیشتر اقشار مختلف جامعه است و مردم باید با تعصب نسبت به خرید کالاهای ایرانی احساس مسئولیت کنند.
وی افزود: مردم برخی کشورها کالاهای تولیدی کشور خود را، ولو با قیمت گرانتر، می خرند و مسئولان آنها برای حمایت از این کالاها تعرفه های بالایی برای اجناس وارداتی وضع می کنند.
وی تاکید کرد: حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی باید در اولویت اقدامات مسئولان قرار گیرد.
وی با انتقاد از برخی مظاهر بدحجابی در بین گردشگران و کویرنوردان در گناباد گفت: مردم این شهرستان به رعایت موازین و ارزشهای دینی معروفند و چنین اقداماتی از سوی برخی گردشگران به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
فرماندار گناباد نیز در این نشست که با محوریت بررسی مسائل و مشکلات رسانه های این شهرستان برگزار شد، گفت: انتقاد سازنده با تخریب و سیاه نمایی متفاوت است و رسانه ها در تحکیم سرمایه اجتماعی بسیار موثرند.
محمدعلی نبی پور با تاکید بر حمایت بیشتر از سایتها و نشریات گناباد گفت: خبرنگاران نباید بگذارند که تهدید و تطمیع بر روند اطلاع رسانی مثبت و سازنده آنان تاثیر منفی بگذارد و باید با شناخت رسالت واقعی خود در رفع مسائل و مشکلات شهرستان، یاریگر مسئولان باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد نیز گفت: خبرنگاران این شهرستان در روند اطلاع رسانی با مشکلات متعددی مواجهند که از جمله آن می توان به مسائل و تنگناهای مالی اشاره کرد.
حمیدرضا مهدوی مقدم، سیاست زدگی را آفتی برای رسانه ها خواند و گفت: برخی خبرنگاران و فعالان رسانه به شدت دچار جناح زدگی شده اند و این مساله موجب می شود که از رسالت اصلی خود دور بیفتند.
وی گفت: خبرنگاران باید با پرهیز از سیاسی کاری با شناسایی دقیق مسائل و مشکلات منطقه و مردم و انتقال آن به مسئولان، برای رفع این تنگناها بکوشند.


نوشته شده توسط:reporter2 - 3609 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 422
برچسب ها:
دیدگاه ها