کسب مقام سوم آسیا بهترین لحضه زندگی من است

دسته: ورزشي
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۹ فروردین ۱۳۹۷
کسب مقام سوم آسیا بهترین لحضه زندگی من است

عضو تیم ملی دومیدانی ایران گفت: کسب مقام سوم تیمی مسابقات آسیایی در کشور چین پس از تحمل سختی های اردو بهترین لحظه زندگی من است.

امیرحسین صفری عضو تیم ملی دومیدانیدوومیدانی را به حق مادر ورزش‌ها نامیده‌اند، ورزشی که یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در جهان شناخته می‌شود، اما در کشورمان ایران آنطور که باید توجهی به این رشته پرمدال در المپیک و بازی‌های آسیایی نمی‌شود. پربیراه نیست اگر بگوییم بودجه ای که برای این رشته در نظر گرفته می‌شود حتی به اندازه قرارداد یک فوتبالیست‌ معروف ایران هم نیست و این در حالی است که بیشترین مدال در بازی‌های آسیایی و المپیک در این رشته توزیع می‌شود و ایران کمترین بهره را از این مدال‌ها می‌برد.

امیر حسین صفری در  ۹خرداد ماه ۱۳۷۸ در شهرستان گناباد شهر بیدخت  به دنیا آمد و  دانشجو ترم سوم رشته کاردانی کامپیوتر دانشگاه فنی پسران گناباد می باشد.

اولین مقام را در سال ۹۰ در یک مسابقه معمولی وآموزشگاهی که از طریق اداره تربیت بدنی برگزارشده بدست اورد  وبعد ازآن زیر نظر علیرضا صباغیان تمرینات خود را به صورت حرفه ای تر ادامه داد به مسابقات استانی اعزام شد که در شهر نیشابور در رده سنی نونهالان نفراول  شد و سپس در تست ورزشی که درسال ۹۳ در تهران برگزار شده بود توانست عضو تیم دو استقامت  خراسان شود و به صورت تخصصی  از  سال ۹۴ زیر نظر مربی دوی استقامت کشور رضا مهماندوست در مشهد تمرینات ادامه دهد

 وی توانست  مدال هایی در رشته ۱۵۰۰ ،۳۰۰۰،۵۰۰۰و ۸۰۰۰ متر صحرانوردی کسب نماید

امیر حسین صفری دونده جوان گنابادی پس از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی دوی صحرانوردی ایران به عنوان تنها نماینده خراسان رضوی به تیم ملی راه یافت و این دونده گنابادی با قهرمانی در این رقابتها جواز ورود به مسابقات انتخابی آسیایی را کسب کرد.

 در مسابقات آسیایی چین با اعزام ۵ نفر از کشور در چهاردهمین دوره مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی آسیا که ۲۴ اسفندماه ۹۶در گوئی یانگ چین برگزار شد  به تیم ایران به مقام سوم تیمی  دست یافت.

   این عضو تیم ملی دوی صحرانوردی ایران  در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری گناباد گفت:در خانواده ای بزرگ شدم که در جهت موفقیتم از هیج تلاشی کوتاهی نکردند. دوومیدانی را ازراهنمایی زیر نظر اقای صباغیان شروع  ودر مسابقات شرکت می‌کردم و اولین مسابقه با مدال طلا همراه شد و به خاطر همین جسور تر شدم وعلاقه ام به دومیدانی بیشتر شد.

 امیر حسین صفری افزود:حس خوبی که در دوومیدانی به من دست می‌داد، در سایر رشته ها نبود. همه رشته ها را امتحان کردم، اما دوومیدانی را بیشتر از همه دوست داشتم. پس از اینکه متوجه شدم پتانسیل این را دارم که می‌توانم در دوومیدانی موفق باشم تمریناتم هر روز بیشتر شد و علاقه‌ام دو چندان می شد .

وی افزود:من همیشه سعی می‌کنم در مسابقه رقیب باشم و در زندگی رفیق، در ورزش انفرادی باید همین باشد و اگر بخواهید مغرور باشید و گذشته را فراموش کنید همان زمان سقوط می‌کنید.

 عضو تیم ملی دو صحرانورد ی  ایران  ابراز کرد: نه تنها دوومیدانی بلکه هر ورزشی را اگر می‌خواهید حرفه‌ای انجام دهید، باید هزینه کنید. ورزشکاران رقیب من که از من هم پایین تر هستند همیشه در اروپا در حال تمرین هستند و مانند ما فکر هزینه و رفت آمد و موارد دیگر نیستند.

 این دونده گنابادی  گفت : شما با یک کفش رانینگ و گرمکن می‌توانید کار را آغاز کنید، اما برای حرفه‌ای شدن باید هزینه زیادی کنید.

 این جوان۱۸دونده گنابادی  تصریح کرد: شادترین لحظه ورزشی من زمانی بود که به عنوان سومی تیمی صحرانوردی آسیا در رده جوانان رسیدم وتلخ ترین لحظات مصدومیت شدید بعد از مسابقه  دو صحرانوری آسیا می باشد.

 وی بازی‌های آسیا ی  ژاپن را مهمترین هدفش دانست وافزود: بتوانم با تمرینات مداوم  یک مدال خوش رنگ در این مسابقات به دست بیاورم وجواب زحمات مربی وخا نواده  ام را در اینده نزدیک  بدهم.

صفری افزود:اوقات فراغت بسیار کمی دارم، چون بیشتر زمان‌ها در حال تمرین و در پیست هستیم. دانشگاه هم در کنار تمرینات وجود دارد که متاسفانه بعضی از استادهای  دانشگاه با این موضوع کنار نمی‌آیند ونمی توانم در کلاسها شرکت نمایم  و اکثر زمان‌ها در اردو و مسابقات هستیم.

وی خاطرنشان کرد : یک ورزشکار زمانی موفق می شود که از ورزش کردن خسته شود و از تمریناتش احساس تنفر کند. وقتی همه تلاشش با تمرینات مداوم بکند خسته می شود این نشان میدهد که همه تلاشش را کرده است . خواستن توانستن است برای یک ورزشکار موانع مهم نیست مهم پیروزیش درمقابل موانع است من به عنوان یک ورزشکار سختی های زیادی را پشت سر گذاشتم. در این روزها هم به تمرینات خودم ادامه میدهم و روزی ۸ ساعت و در کمترین حالت ۳ ساعت وحداقل ۲۰ کیلومتر در روز میدوم.

امیر حسین صفری افزود: ورزشکارانی که مواد مخدر و نیروزا استفاده میکنند فقط چند سال اول بدنشان جواب میدهد و جزء ورزشکاران مقطعی حساب میشوند . من یکی از دلایل موفقیت خودم را بدن سالم واستفاده از مواد غذایی طبیعی می دانم و  برخلاف خیلی از ورزشکاران که از انواع داروها وآمپول ها برای تقویت بدنشان استفاده میکنند ، حتی یک قرص تقویت کننده هم نخوردم . در حال حاضر تمریناتم را زیر نطر اقای مهماندوست مربی   دو های استقامت ایران  در مشهد پیگیری میکنم.

گفتگو از علی اصغر علی اصغری خبرنگار گناباد نیوز


نوشته شده توسط:reporter2 - 3609 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 1352
برچسب ها:
دیدگاه ها