ادغام دانشگاه پیام نور با مجتمع آموزش عالی بدون کار کارشناسی اشتباه است

دسته: دانشگاه ها
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
ادغام دانشگاه پیام نور با مجتمع آموزش عالی بدون کار کارشناسی اشتباه است

ادغام دانشگاه پیام نور با مجتمع آموزشی عالی کار اشتباهی بوده و باید برای آن کار کارشناسی و زمان اجرا دیده شود و ایت طرح نباید از گناباد آغاز گردد.

به گزارش پایگاه خبری گناباد، سعید نژاد حسین رئیس دانشگاه پیام نور مرکز گناباد در نشستی با اصحاب رسانه گناباد اظهاز داشت: دانشگاه پیام نور گناباد در سال ۱۳۶۸ تاسیس شده و خیرین کمک های زیادی برای راه اندازی آن کرده اند.
وی ادامه داد: این دانشگاه در بین ۲۲ واحد استان خراسان رضوی جایگاه سوم را دارد و در حال حاضر ۸۰۵ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و در مهرماه نیز جذب دانشجوی این مرکز مثبت و سیر صعودی داشته است.
رئیس دانشگاه مرکز پیام نور گناباد با اشاره به دغدغه دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه اعلام کرد: چهارم تیر ماه ۱۴۰۳ خبری مبنی بر عدم ادغام دانشگاه پیام نور گناباد با مجتمع آموزش عالی اعلام شد، متاسفانه طی دو روز گذشته، طرح تجمیع این دو واحد دانشگاهی مجدد مطرح شده است و به جدیت پیگیری می شود.
نژاد حسین عنوان داشت: طرح آمایش دانشگاه یک طرح ملی است و از سازمان مرکزی ابلاغ شده است و جلسات متعددی در شهرستان مبنی بر ادغام دانشگاه پیام نور برگزار شده است ولی مطالبه دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه این بوده که طرح تجمیع باید یک طرح کارشناسی شده با مدت زمان مشخص باشد.
وی افزود:آیا در این زمان که هنوز کابینه دولت جدید مشخص نشده این ادغام باید انجام شود؟ شتابزدگی دیده می شود و این علت را باید مسئولین پاسخگو باشند.


رئیس دانشگاه پیام نور گناباد خاطر نشان کرد: چرا باید طرح ادغام از دانشگاه پیام نور گناباد شروع شود؟ اگر قرار است دانشگاه ادغام شود باید شورای گسترش دلایل آن را مکتوب به مردم‌ارائه دهد.
نژاد حسین اظهار کرد: دانشگاه پیام نور گناباد ۸۰۵ دانشجو دارد و خبر طرح ادغام ضربه بدی به دانشجویان زده است و تمرکز را از آنان و خانواده هایشان گرفته و بلاتکلیفی موج می زند.
وی ادامه داد: رسالت دانشگاه پیام نور این بوده که دانشجویانی که امکان تحصیل در محل قبولی ندارند بتوانند به صورت مجازی ادامه تحصیل دهند و با این ادغام برای برخی دانشجویان امکان حضور در دانشگاه دیگری وجود ندارد.
رئیس دانشگاه پیام نور گناباد خاطر نشان کرد: دانشگاه گناباد از لحاظ امکانات رتبه دوم استان را دارد و می تواند میزبان خیل زیادی از دانشجویان باشد زیرا زیر ساخت های لازم را دارد و این ادغام کار درستی نخواهد بود.

موضوع ادغام دانشگاه پیام نور گناباد در مجتمع آموزش عالی این شهر حدود یک سال است که مطرح می باشد و موافقان و محالفان زیادی در بین مردم دارد ولی آنچه امروز بسیار مهم بوده وضعیت بلاتکلیفی دانشجویان و هیئت علمی این دانشگاه می باشد که پس از این ادغام در این شهر خواهند ماند و یا روانه شهرهای دیگر خواهند شد.

خبرنگار یاسر سالاری


نوشته شده توسط:reporter2 - 3609 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 38
برچسب ها:
دیدگاه ها