۷۰۰هزار لیترآب برای وحوش تامین شده است

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
۷۰۰هزار لیترآب برای وحوش تامین شده است

رئیس اداره محیط زیست گناباد گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر 700 هزار لیتر آب در 23 آبشخور برای وحوش تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری گناباد،حسن ابراهیمی رئیس اداره محیط زیست گناباد در نشستی خبری به مناسبت روز خبرنگار در محل این اداره اظهار داست: فعالیت اصلی این اداره در دو حوزه محیط انسانی و محیط طبیعی می باشد که در حوزه محیط انسانی سال گذشته برای ۸۰ درخواست مجوز فعالیت صادر و ۱۸۶ مورد پایش صنایع را انجام داده ایم که منجر به ۴۰ مورد اخطاریه و ۶ مورد ارسال پرونده به استان جهت دریافت عوارض آلایندگی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه طبیعی مشکل اصلی ما خشکسالی و آبرسانی به حیات وحش می باشد که سال گذشته ۷۰۰ هزار لیتر آب به ۲۳ مخزن که برخی در مسیر های صعب العبور تزریق شده است.

رئیس اداره محیط زیست گناباد عنوان کرد: در گناباد هیچ فردی مجوز شکار ندارد و در ۵ سال اخیر نیز برای فردی مجوز صادر نشده و در راستای برخورد با تخلفات شکار و صید ۵ پرونده تشکیل و ۸ نفر دستگیر که ۳ قبضه سلاح کشف شده است.

ابراهیمی افزود: همچنین در راستای نگهداری از گونه های مختلف تعداد ۲۴ مورد حیوان و پرنده که توسط شهروندان یا همکاران پیدا شده اند تیمار گردیده و پس از بهبودی در محیط رها سازی شده اند که آخرین مورد آن آزاد سازی یک مورد هوبره از گونه در حال انقراض بوده است.

وی ادامه داد: دو هزار و ۳۰۰ نفر ساعت سال گذشته از موزه حیات وحش و کلاس های آموزشی ما استفاده کرده اند.

رئیس اداره محیط زیست گناباد در خصوص اقدامات این اداره در سال جاری نیز اظهار داشت: ۵۷ مورد پایش صنایع انجام که ۱۲مورد اخطار صادر و ۳ پرونده به استان جهت دریافت جرائم ارسال گردیده است.

ابراهیمی در خصوص مشکلات صنایع در منطقه هلالی نیز عنوان داشت: پرونده منطقه هلالی در شورای عالی محیط زیست اصلاح و برخی مناطق آن حذف و برخی مناطق به آن اضافه شده که مشکل صنایع با این اصلاح حل گردیده است.
وی در خصوص نخاله گاه شهرک صنعتی که گلایه های مردمی را نیز بهمراه داشته بیان کرد: این نخاله گاه مجوز و استاندارد لازم را ندارد و برای آن باید چاره اندیشی شود.

رئیس اداره محیط زیست گناباد گفت: با توجه به خشکسالی سال های اخیر شاهد نزدیک شدن وحوش به مزارع کشاورزان و ایجاد خسارت هایی هستیم که تاکنون ۲۰ مورد خسارت به مردم پرداخت شده است.

خبرنگار یاسر سالاری


نوشته شده توسط:reporter2 - 3609 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 41
برچسب ها:
دیدگاه ها