مدرسه کارآفرینی در گناباد راه اندازی می شود

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدرسه کارآفرینی در گناباد راه اندازی می شود

مدیرآموزش و پرورش گناباد گفت: در راستای شعار سال هنرستان ها می توانند نقش آفرین باشند و در همین راستا مدرسه کارآفرینی در گناباد راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری گناباد، مجید فدوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناباد در نشستی خبری به مناسبت هفته معلم اظهار داشت: همیشه به خیرین گفته ایم که کمک به آموزش و پرورش کمک به خیل زیادی از جامعه است که به عنوان مثال در شهرستان گناباد روزانه ۶۵ هزار نفر از دانش آموز، معلم و والدین با سیستم اموزش و پرورش ارتباط دارند.
وی ادامه داد : دولت بدون حضور خیرین پروژه جدیدی را کلنگ زنی نمی کند که با پیگیری های صورت گرفته و استقبال خیرین در حال حاضر در نوقاب ۲ مدرسه و در بیدخت، مرکز شهر ، شهر روشناوند و روستای رهن نیز خیرین برای ساخت مدرسه پای کار آمده اند.
مدیر آموزش و پرورش گناباد عنوان کرد: در یک سال اخیر۶ چمن مصنوعی در مدارس به بره برداری رسیده و تقریبا تمامی پروژه های غیر فعال را امروز فعال کرده ایم و فقط پروژه ساخت پژوهشسرای دانش آموزی متوقف مانده است.
فدوی خاطر نشان کرد: در حوزه آموزشی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که مقام های استانی و کشوری را کسب کرده ایم که در یک نمونه طی دو سال اخیر رتبه برتر استان در امتحانات نهایی می شویم و یا در حوزه گیاهان دارویی رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.
وی ادامه داد: به دنبال نقش دادن به دانش آموزان هستیم و امروز ۷۰ دانش آموز ما در حوزه خبرنگاری ورود کرده اند یا در بیشتر مراسمات در مدارس این دانش آموزان هستند که کار را مدیریت و اجرا می کنند.
مدیر آموزش و پرورش گناباد اظهار داشت: به لحاظ سرانه آموزشی دو برابر استان، سرانه استان ۴.۳ مترمربع بوده که ما ۸ مترمربع هستیم ولی متاسفانه در شهرستان توزیع مناسب صورت نگرفته و از سویی ۳۰ درصد ساختمان های ما فرسوده می باشد.
فدوی با اشاره به شعار سال” جهش تولید با مشارکت مردم” بیان کرد: هنرستان های ما بهترین مکان برای تحقق این شعار بوده که به عنوان مثال می توان به تفاهم نامه با شهرداری گناباد در تولید سطل زباله اشاره کرد و در همین راستا مدرسه کارآفرینی در تابستان را راه اندازی می کنیم.
وی بیان کرد: خیرین تاکنون ۲۳ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کرده اند که معادل آن را نیز نوسازی مدارس در شهرستان هزینه کرده است.

مدیر آموزش و پرورش گناباد گفت: ۵۰ مدرسه خالی در سطح شهرستان داریم و یک مدرسه تک دانش آموزی در روستای خانیک داشتیم که تعطیل شده و در مقابل روستای کلاته سیدعلی نیز با افزایش دانش آموز مدرسه آن مجدد فعال شده است.
فدوی با اشاره به اهمیت حوزه درآمدی و ضعف در این حوزه بیان کرد: ۶۵ ملک را شناسایی کرده ایم که یا بلااستفاده بوده و یا اجاره بسیار کمی از آن دریافت می کرده اند که برای همه این ها بسته های اقتصادی درآمدی تعریف کرده ایم و همچنین طی ۳ماه آینده اولین پروژه تجاری سازی را شروع خواهیم کرد.
وی بیان کرد: در طرح شهید عجمیان توسط قرارگاه جهادی و بازسازی و بهسازی ۴۳ آموزشگاه در مناطق روستایی و حاشیه شهر کار آن به اتمام رسیده است.
مدیر آموزش و پرورش گناباد در خصوص حادثه پیش آمده برای دانش آموز مدرسه روستای بیلند که منجر به شکستگی پا شده بود نیز اظهار داشت: منتظر نظر دستگاه قضایی برای این موضوع هستیم تا بتوانیم اظهار نظر رسمی داشته باشیم.

خبرنگار: یاسرسالاری


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3544 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 23
برچسب ها:
دیدگاه ها