علت تاخیر ۷ ساله تصویب طرح تفصیلی مشخص شد

دسته: شهری
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۱۴ دی ۱۴۰۲
علت تاخیر ۷ ساله تصویب طرح تفصیلی مشخص شد

شهردار گناباد گفت:بعد از ۴ سال طرح ویژه قنات قصبه به نتیجه رسیده و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب روند طرح تفصیلی شهر آغاز می‌شود که فکر نمی‌کنیم به عمر این دوره شورای اسلامی شهر برسد.

به گزارش پایگاه خبری گناباد(گنابادنیوز)، مهران حسین زاده شهردار گناباد در جلسه با بازاریان گناباد در محل مسجد غضنفری اظهار داشت: بازپیرایی میادین را در سطح شهر آغاز کرده ایم و هم اکنون در میدان مند و بسیج کارگاه ها فعال شده و بزودی در میدان امام رضا (ع) که ورودی شهر می باشد مداخله خواهیم کرد.
وی ادامه داد: تنها میدانی که در سطح شهر به صورت دیواره ای بود و مانع دید هم می شد، یعنی میدان بسیج در حال اصلاح بوده و آبنما و فضای سبز آن بازپیرایی می شود و ورودی های دیگر شهر نیز تا عید ساماندهی خواهد شد.
شهردار گناباد با استقبال از اقدامات مشارکتی بیان کرد: برای کارهای مشارکتی محدودیت بودجه نداریم و با همراهی شورای اسلامی شهر متمم ارائه خواهیم کرد و امروز شهرداری نیازمند مشارکت مردم می باشد.
حسین زاده در پاسخ به موضوع کمر بندی گناباد اظهار داشت: این موضوع چندین سال است که در حال پیگیری می باشد و حتی اقدامات اولیه را شهرداری در کمترین زمان انجام داده و در هفته گذشته این موضوع در کارگروه مربوطه مصوب شده ولی نقشه های اجرایی تاکنون به شهرداری ابلاغ نشده است.
وی افزود: برای بهتر شدن فضای بصری شهر از تابستان تاکنون ۳ مرتبه گل کاری میادین صورت گرفته ولی از این نکته نباید غافل شد که تابستانی که گذشت پرتنش ترین تابستان آبی بود و ۱۰۴ شیر برداشت آب شهرداری برای فضای سبز برداشته شده است.
شهردار گناباد خاطر نشان کرد: تمامی منابع آبی داخل شهر مانند چاه جهاد کشاورزی یا بنیاد مسکن به حوزه مصرف خانگی مردم اختصاص یافته و آن آبی که در جوی ها مردم مشاهده می کنند نیز شهرداری نمی تواند در آن دخالتی داشته باشد.
حسین زاده عنوان داشت: برای آبیاری فضای سبز یک منبع ذخیره آب داشتیم که اداره منابع آب شهرستان اعلام کرد این منبع برای شرب مردم تصفیه و مورد استفاده قرار بگیرد که دست ما کوتاه شد و تنها یک منبع آبی برای کل فضای سبز شهر داریم.
وی افزود: بیش از ۵ هکتار از زمین های کشاورزی حاشیه خیابان سعدی متعلق به آستان قدس تغییر کاربری به مسکونی پیدا کرده که درخواست کرده ایم آب متعلق به این زمین ها در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد تا در فضای سبز استفاده شود ولی ناگزیر هستیم به سمت گونه های کم آب برویم.
شهردار گناباد در خصوص انتقاد شهروندان از نصب سرعتگیر ها نیز بیان داشت: مدیریت شهری با احداث سرعتگیر موافق نبوده و اعتقاد داریم باید کار فرهنگی صورت گیرد تا مردم با دیدن تابلوها قوانین را راعایت کنند.
وی ادامه داد: برای احداث سرعتگیر باید مردم درخواست دهند و پلیس بازدید کرده و در شورای ترافیک مطرح و در صورت تصویب احداث می گردد و برداشتن آن هم با نظر کارشناسی شورای ترافیک می باشد.
شهردار گناباد در خصوص انتقاد شهروندان از گذشت ۷ سال از طرح تفضیلی شهر و ایجاد مشکلاتی در ساخت و ساز ها اظهار داشت: در گذشته روند تصویب طرح تفضیلی شهر سریع تر برای شهرگناباد بوده است ولی از زمانی که قنات قصبه ثبت جهانی شده اعلام کردند که از کاخک تا بیدخت طرح ویژه دیده شود و طرح تفضیلی زیر مجموعه آن باشد.
حسین زاده گفت: بعد از ۴ سال طرح ویژه به نتیجه رسیده و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب روند طرح تفضیلی شهر آغاز می شود که فکر نمی کنیم به عمر این دوره شورای اسلامی شهر برسد.
وی ادامه داد: موضوع بلند مرتبه سازی که از درخواست های مردمی می باشد براساس قوانینی صورت می گیرد و به عنوان مثال نمی توان در یک معبر ۸ متری مجوز ۱۸ طبقه داد زیرا در بحران ها با مشکل ایجاد می کند ولی در حاشیه خیابان های اصلی مشکلی برای بلند مرتبه سازی نداریم.
شهردار گناباد گفت: موضوعات شهرسازی در اختیار شهرداری نبوده و ما مجری هستیم و اداره کل شهرسازی به ما ابلاغ می کند ولی برای برخی از معابر گناباد درخواست کم کردن عرض را داده ایم که برخی پذیرفته و برخی در حال بررسی می باشد تا معابر براساس ظرفیت ها منطقی تعریض شود.

شهردار گناباد بیان کرد: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها را تصویب کرد که در این قانون آمده شهرداری نمی تواند عوارضی را دریافت کند مگر با تایید وزارت کشور و این درحالی بوده که در گذشته این کار را شورای اسلامی شهر انجام می داده است.
حسین زاده عنوان کرد: هزینه ای که از برخی شهروندان بابت پارکینگ گرفته می شود در لایه های پیرامونی برای این موضوع هزینه می گردد.
شهردار گناباد در پاسخ به انتقاد شهروندان از وضعیت آسفالت نیز اظهار داشت: شهرداری یک آسفالت تکلیفی دارد و یک آسفالت مدیریتی، که در آسفالت تکلیفی دولت قیر را در اختیار گذاشته و اعلام می کند در کجا این آسفالت استفاده شود که به عنوان مثال آسفالت مجتمع غدیر در همین راستا بوده و برای دو سایت دیگر نیز قیر اختصاص یافته است.
حسین زاده خاطر نشان کرد: آسفالت برخی معابر مانند ورودی بیمارستان علامه بهلول به دلیل قطبیتی که دارد و مردم زیادی از آن استفاده می کنند در اولویت مدیریت شهری قرار می گیرد و یا در آسفالت ورودی مجتمع آموزش عالی به دلیل این که چندین هزار دانشجو از آن مسیر استفاده می کردند و اتوبوس های دانشگاه تردد داشت با همکاری سپاه در اولویت آسفالت شد.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۵ هزار تن آسفالت در معابر شهری توزیع شده و در سه ماهه باقی مانده سال نیز ۵ هزار تن دیگر در نظر گرفته شده است.


نوشته شده توسط:reporter2 - 3609 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 131
برچسب ها:
دیدگاه ها