فعالیت شهرک صنعتی دوم به کجا انجامید؟

دسته: اقتصادي , صنعت و معدن
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۵ دی ۱۴۰۲
فعالیت شهرک صنعتی دوم به کجا انجامید؟

یکسال قبل بود که نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس از راه اندازی شهرک صنعتی دوم گناباد در فاصله ۱۲ کیلومتری گناباد و در حاشیه جاده سنتو خبر داد، اما با گذشت یکسال از این موضوع، هنوز خبری از راه‌اندازی شهرک دوم نیست .

به گزارش پایگاه خبری گناباد(گنابادنیوز)، شهرک صنعتی گناباد در فاصله ۵ کیلومتری گناباد احداث و در حال حاضر تمامی زمین‌های آن واگذار شده و این شهرستان در حال پیگیری راه اندازی شهرک دوم است؛ یکسال قبل بود که محمد صفایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی خبر از راه اندازی شهرک صنعتی دوم گناباد در فاصله ۱۲ کیلومتری گناباد و در حاشیه جاده سنتو خبر داد و اعلام کرد: بزودی کلنگ این شهرک به زمین می‌خورد. برخی از سرمایه گذارانی که به شهرستان گناباد نیز مراجعه می‌کردند نیز به آنها این شهرک برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شده است ولی در حال حاضر بعد از گذشت بیش از یکسال از این موضوع خبری از شهرک دوم نیست و این مهم مورد گلایه برخی از سرمایه گذاران قرار گرفته است.

جعفر فرشچی طوسی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی در همین خصوص اظهارداشت: شهرک صنعتی دوم گناباد طبق روال در حال انجام می‌باشد، قرارداد با مشاور انجام شده و در حال طراحی و نقشه برداری آن توسط مشاور است.

وی افزود: موافقت آب منطقه‌ای جهت یک لیتر آب در ثانیه انجام شده و از منابع طبیعی پیگیر اخذ مجوز ۹۰ متر زمین جهت حفر چاه می باشیم ولی با این حال هنوز در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ناحیه صنعتی گناباد دو با مساحت ۵۰ هکتار در اراضی نیستان واقع در ۱۲ کیلومتری گناباد مجوز و مصوبه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را دریافت کرده است.

فرشچی طوسی خاطرنشان کرد: سند زمین به نام شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان منتقل شده و در کارگروه امور زیربنایی استان نیز با احداث آن موافقت و مصوب شده است ولی ارسال آن جهت اخذ و تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان منوط به اخذ مجوز محیط زیست و ارزیابی زیست محیطی، تامین آب و تامین‌گاز شده است.

وی تاکید کرد: شرکت شهرک‌های استان برای ارزیابی زیست محیطی با مشاور قرارداد منعقد کرده و در حال انجام است و برای تامین آب در مرحله اخذ مجوز حفر چاه و در خصوص تامین گاز منتظر پاسخ موافقت شرکت گاز هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اظهار داشت: تا زمانی که ایجاد ناحیه صنعتی دوم گناباد در شورای برنامه ریزی استان مصوب نشود اجازه شروع عملیات اجرایی نداریم و جهت تسریع در این امر با توجه به اینکه تامین آب انجام شده نیاز به مکاتبه از طرف فرمانداری گناباد با استانداری و راه و شهرسازی استان وجود دارد که طرح و مصوبه کارگروه زیربنایی ایجاد ناحیه گناباد ۲ را به شورای برنامه ریزی استان ارسال و مصوب کنند.


نوشته شده توسط:reporter2 - 3628 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 121
برچسب ها:
دیدگاه ها