زمین سه هزار و ۵۲۸ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن تامین شد

دسته: دسته‌بندی نشده , شهری
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۴ آذر ۱۴۰۲
زمین سه هزار و ۵۲۸ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن تامین شد

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد گفت: زمین سه هزار و ۵۲۸ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در مناطق شهری این شهرستان با اختصاص قطعه های مورد نظر تامین شد و تا پایان آذرماه تعیین تکلیف و به آنان واگذار می شود.

سعید خواجه افزود: با توجه به اختصاص قطعه زمین ۲۴۰ هکتاری شهر گناباد، ۳۲ هکتاری بیدخت و ۱۶ هکتاری شهر “روشناوند” و همچنین زمین ۵۰ هکتاری در دست اقدام شهر کاخک همه متقاضیان نهضت ملی مسکن در این شهرستان تا پایان آذر ماه تعیین تکلیف و زمین به آنان واگذار می شود.

وی ادامه داد: تا قبل از واگذاری زمین ۲۴۰ هکتاری به نهضت ملی مسکن شهر گناباد مجموع زمینهای اختصاصی برای اجرای این طرح در این شهرستان ۵۶ هکتار بود که با الحاق قطعه زمین ۲۴۰ هکتاری، حدود ۳۰۰ هکتار به محدوده شهری شهرستان گناباد افزوده شد.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد گفت: همچنین تا قبل از واگذاری قطعه ۲۴۰ هکتاری به نهضت ملی مسکن شهرستان گناباد ۲ هزار و ۳۶۵ زمین برای اجرای این طرح در این شهرستان تامین کرده بود و با اختصاص سایتی ۲۴۰ هکتاری ۲۰ هزار و ۶۰۰ قطعه زمین دیگر هم به مجموع زمینهای قابل واگذاری گناباد افزوده شد و هم اکنون زمین بیشتر از نیاز برای اجرای این طرح در گناباد تامین شده است.

خواجه اظهار کرد: اختصاص زمین ۲۴۰ هکتاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گناباد یکی از مهمترین و بزرگترین قطعات از نوع خود در سطح استان خراسان رضوی است و با واگذاری آن تمام متقاضیان این طرح در گناباد تعیین تکلیف می شوند.

وی افزود: هر قطعه از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر گناباد به ۲ نفر واگذار می شود و در سایت “نوغاب” این شهر و همچنین واحدهای مسکونی شهرهای تابعه این شهرستان شامل “کاخک، روشناوند و بیدخت” به صورت ویلایی در دست احداث است.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد گفت: همچنین از مجموع هزار و ۹۵ نفر که در حوزه جوانی جمعیت تاکنون در شهرستان گناباد ثبت نام کرده اند شرایط ۳۶۰ نفر در شهر گناباد تایید نهایی شده است و ۵۳ نفر متقاضی در شهرهای کاخک و بیدخت و ۷۰ نفر در شهر گناباد هفته آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

خواجه از واگذاری ۲۷۸ زمین طرح جوانی جمعیت تاکنون به متقاضیان گنابادی خبر داد و تصریح کرد: با هدف تشویق خانواده ها به فرزندآوری و در راستای طرح جوانی جمعیت، افرادی که تاریخ تولد فرزند سومشان بعد از تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد و قبل از این تاریخ برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده باشند قطعه زمینی به مساحت ۲۰۰ متر به آنان اهدا می شود.

وی اظهار کرد: سهمیه ابتدایی این شهرستان در نهضت ملی مسکن سه هزار و ۶۰۰ نفر بود ولی تاکنون ۱۲ هزار و ۶۹۰ نفر و حدود چهار برابر بیشتر از سهمیه ابلاغی بدین منظور ثبت نام کردند.

خواجه ادامه داد: از این تعداد پنج هزار و ۸۹۳ نفر تاکنون تایید نهایی شدند و ۲ هزار و ۴۶۵ زمین برای متقاضیان تامین و ۵۸۸ واحد هم از مسکن مهر سابق به نهضت ملی مسکن تبدیل و در حال واگذاری است و سند تک برگ برای همه ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن در شهرستان گناباد صادر شده است.

وی اضافه کرد: مشکل معارض سایتهای ۹ و ۲ دهم هکتار جنب دانشگاه پیام نور و همچنین سایت نوغاب گناباد هم برطرف شد و فرآیند تعیین تکلیف و واگذاری زمینهای آنها به متقاضیان در دست اقدام است.


نوشته شده توسط:reporter2 - 3577 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 86
برچسب ها:
دیدگاه ها