مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) معرفی شد

دسته: دانشگاه ها , دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱ شهریور ۱۴۰۲
مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه گناباد با حضور مسئولین استانی برگزار و مدیر جدید حوزه علمیه معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری گناباد (گنابادنیوز) صبح امروز با حضور مسئولین استانی حجت الاسلام اسماعیل توکلی از اساتید حوزه علمیه گناباد به عنوان مدیر حوزه علمیه معرفی شد.

قبل از این حجت الاسلام علی گوهری این مسئولین را برعهده داشت که به سمت مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی منصوب گردید.

باید فضا برای طرح پرسش در حوزه‌های علمیه فراهم شود

معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه استانهای خراسان گفت: باید فضا برای طرح پرسش و پژوهش در مسایل دینی و نیز مسایل مختلف مورد نیاز جامعه در حوزه‌های علمیه فراهم شود.

حجت الاسلام مهدی صالحی مقدم در آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: حوزه های علمیه نباید از سوال هراس داشته باشند بلکه سوال در ارتباط با مسایل گوناگون اعم از اجتماعی، شهرسازی، بهداشت و درمانی، روحانیان و حوزه های علمیه را زنده و پویاتر می کند.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه با تعامل بین بخشی باید به سمتی حرکت کنند که پاسخ سوال مورد تحقیق خود و پایان نامه ها و مقاله های پژوهشی را از افراد دارای تخصص دیگر کسب کنند و این به معنای فراهم شدن فضا برای تولید علمی است.

معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه استانهای خراسان گفت: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند نقش آفرینی بیشتر حوزه های علمیه است و روحانیان و حوزه ها باید در این زمینه نقش پر رنگ تری داشته باشند.

صالحی مقدم افزود: در این راستا نقش حوزه های علمیه و از جمله روحانیان مبارز و مجاهد در تحقق دولت اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است و باید نسبت به این مساله بیشتر احساس مسوولیت کنند و طلبه ها و روحانیان باید با تلاش جهادگونه مسیر تحقق دولت اسلامی را هموار سازند.

وی ضمن تاکید بر بهره گیری بیشتر از ظرفیتهای حوزه های علمیه برای تبلیغ علوم و معارف دینی اضافه کرد: اشتغال به تحصیل ۳۵۰ طلبه در حوزه و مدارس علمیه گناباد ظرفیت مهمی در این زمینه به شمار می رود.


نوشته شده توسط:reporter2 - 3628 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 205
برچسب ها:
دیدگاه ها