حفظ قرآن نیازمند استمرار است + فیلم

دسته: اجتماعي
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
حفظ قرآن نیازمند استمرار است + فیلم

سعید رضایی طلبه حوزه علمیه گناباد است که در سن 15 سالگی کار حفظ قرآن را شروع کرده و بعد از گذشت یکسال توانسته کل قرآن به همراه معنی آن را حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری گناباد، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن می نامند و در این ماه مجالس قرآنی در تمامی مساجد و تقریبا در خانه ها برگزار می شود.
قرآن به طور شک چراغ راه هدایت تمامی مسلمانان جهان است و انس گرفتن با آن می تواند در زندگی انسان اثرگذاری زیادی داشته باشد.
قرآن به‌عنوان یکی از دو امانت پیامبر اکرم (ص) از جانب پروردگار، راهنما و زینت‌بخش زندگی بشر بر روی زمین بوده‌است. حفظ قرآن کریم به‌عنوان کلام باری تعالی، همیشه در دین اسلام جایگاه ویژه و ارزشمندی داشته است. به‌طوری که در احادیث و روایات مختلف از ائمه اطهار بارها به آن تاکید شده‌است.
هم کلام با حافظ قرآنی شده ایم که توانسته است کل قرآن را حفظ و در راستای گسترش این فریضه نیز قدم هایی بردارد و امروز قرآن او را به یک جوان با اراده تبدیل کرده است.
سعید رضایی طلبه حوزه علمیه گناباد است که در سن ۱۵ سالگی کار حفظ قرآن را شروع کرده و بعد از گذشت یکسال توانسته کل قرآن به همراه معنی آن را حفظ کند.
این حافظ کل قرآن در گفتگو با پایگاه خبری گناباد اظهار داشت: کار حفظ را در ابتدا با حفظ چند آیه آغاز شد ولی به مرور که ذهن آماده تر می شد تعداد آیه ها به صفحات رسید و بیشتر قرآن حفظ کردم تا جایی که پس از گذشت یکسال کل قرآن را حفظ کردم.
رضایی خاطر نشان کرد: به طور یقین قرآن روی زندگی انسان تاثیر می گذارد و بارها در زندگی شخصی شده که نور قرآن را دیده ام و گره از مشکلاتم را باز کرده است.
این حافظ قرآن بیان کرد: پس از حفظ کامل قرآن و ترجمه در تلاش برای گسترش این فرهنگ بوده ام و چه در نهاد ها و چه افراد شخصی که به من مراجعه داشته اند و یا فکر می کرده ام زمینه دارند به صورت رایگان شروع به آموزش کرده ام.
وی از این که حفظ قرآن می تواند اراده انسان را قوی کند با ذکر خاطره ای عنوان داشت: برای کاری به شهرستان خواف سفر کرده بودم که در روستای سمعی آباد با فردی آشنا شدم که سواد زیادی نداشت ولی علاقمند به قرآن بود ، اراده زیادی برای این کار برای او وجود نداشت.
رضایی ادامه داد: به مدت یک هفته روی انگیزه این فرد کار کردم و او با روش حفظ قرآن آشنا شد از این ماجرا حدود شش ماهی گذشته بود که در مسابقات کارگری او را دیدم و وقتی هم کلام شدیم ۶ جز را حفظ کرده بود و در این مسابقات رقیب ما بود و اراده و انگیزه زیادی از قرآن کسب کرده بود.


نوشته شده توسط:مدیریت سایت - 286 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 120
برچسب ها:
دیدگاه ها