تصویب ارتقاء ایستگاه هواشناسی گناباد به بالاترین سطح شبکه دیدبانی ایستگاههای هواشناسی جهان

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
تصویب ارتقاء ایستگاه هواشناسی گناباد به بالاترین سطح شبکه دیدبانی ایستگاههای هواشناسی جهان

بنا بر مصوبه دومین نشست INFCOM و با توجه به کسب تمامی امتیازات و استانداردهای لازم با ارتقاء ایستگاه سینوپتیک هواشناسی گناباد موافقت شد.

داریوش شیبانی رئیس اداره هواشناسی گناباد در گفتگو با پایگاه خبری گناباد اظهار داشت: بنا بر مصوبه دومین نشست INFCOM و با توجه به کسب تمامی امتیازات و استانداردهای لازم با ارتقاء ایستگاه سینوپتیک هواشناسی گناباد موافقت و این ایستگاه به شبکه اصلی دیدبانی هواشناسی جهانی موسوم به GBON پیوست.
وی افزود: در کشور ما ۳۵۲۰ ایستگاه هواشناسی پایش وضع هوا را به انجام می رسانند که تا قبل از این نشست تنها ۷۶ ایستگاه ایران GBON بوده اند و از این پس ایستگاه هواشناسی گناباد نیز به جمع این ایستگاه های سطح اول دیدبانی هواشناسی جهانی اضافه گردید.
رئیس اداره هواشناسی گناباد خاطر نشان کرد:در حال حاضر داده های ایستگاه هواشناسی گناباد به صورت ساعتی روی شبکه GTS منتشر و در مدل های جهانی هواشناسی به عنوان ایستگاه اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شیبانی بیان داشت: ارسال داده های ایستگاه هواشناسی گناباد به مراکز جهانی از این پس جزء تعهدات و مسئولیت های بین المللی سازمان هواشناسی کشور خواهد بود.



نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 141
برچسب ها:
دیدگاه ها