زباله‌گاه گناباد پیوست زیست‌محیطی ندارد

دسته: شهری
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
زباله‌گاه گناباد پیوست زیست‌محیطی ندارد

رئیس اداره محیط‌زیست گناباد محل دفن زباله‌های این شهرستان را فاقد هرگونه پیوست زیست‌محیطی اعلام کرد.

محمد یوسف‌نژاد با اشاره به وضعیت زباله گاه این شهرستان افزود: محل دفن زباله‌های گناباد پیوست زیست‌محیطی ندارد و این موجب شده دفع زباله در این شهرستان با مشکلات جدی مواجه باشد.

وی تصریح کرد: اگرچه به دلیل وجود محدودیت‌هایی مکان فعلی برای دفن زباله در گناباد انتخاب شده اما تلاش داشته‌ایم بر همین مکان نظارت دقیقی صورت گیرد.

رئیس اداره محیط‌زیست گناباد با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته پسماندهای بیمارستانی از شهری جدا دفن می‌شوند، گفت: تمام زباله‌های پزشکی ابتدا بی‌خطرسازی شده و سپس داخل پلاستیک در مکان مخصوص دفن می‌شوند.

وی عنوان کرد: چون سنگ بستر زباله‌گاه بالاست و نمی‌توانند ترانشه عمیق ایجاد کنند به همین دلیل محل از نظر محیط‌زیست مورد تائید نیست.

 یوسف‌نژاد با اعلام اینکه دو یا سه سالی می‌شود که محل جدیدی برای دفن زباله احداث و ترانشه زده شده است، گفت: با راه‌اندازی این زباله‌گاه تمامی پسماندهای روستاها و شهرهای کاخک، گناباد و بیدخت به این منطقه منتقل خواهد شد.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی زباله گاه جدید مشکل دفن زباله در گناباد رفع خواهد شد، این محل که به تائید محیط‌زیست رسیده سایر مجوزهای لازم را هم اخذ کرده است.

رئیس اداره محیط‌زیست گناباد افزود: چون در مکان فعلی نمی‌توانند ترانشه عمیق ایجاد کنند به همین دلیل سریع پر می‌شود، این وضعیت نه تنها افزایش هزینه‌ها را در بر دارد بلکه کنترل پسماندها را با مشکل مواجه می‌کند ولی در محل جدید ۶ تا هفت متر عمق ترانشه است.

وی گفت: برای اینکه هرچه زودتر زباله‌گاه جدید به بهره‌برداری برسد باید اعتبارات تخصیص یابد و این یکی از اولویت‌های کارگروه پسماند شهرستان گناباد است.

یوسف‌نژاد با اعلام اینکه زباله‌گاه ۱۷ تا ۱۸ کیلومتر با شهر فاصله دارد، تصریح کرد: هرچند مکان فعلی با تور محصور شده ولی چون زمین صاف است تحت تأثیر باد قرار می‌گیرد و گاهی زباله‌ها در حاشیه جاده پخش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه برای تفکیک زباله در شهرستان فرهنگ‌سازی‌هایی شده اما کافی نیست، اگر در گناباد شاهد افزایش تعداد سگ‌های ولگرد هستیم به دلیل عدم تفکیک زباله در مبدأ است.

رئیس اداره محیط‌زیست گناباد افزود: وقتی مواد غذایی در دسترس حیوانات باشد جمعیت آنها افزایش می‌یابد، اکنون میزان تولید زباله در شهر گناباد برای روزهای عادی حدود ۴۲ تا ۴۵ تن و در تعطیلات عید نیز به ۵۰ تا ۵۵ تن می‌رسد.

ایسنا


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 128
برچسب ها:
دیدگاه ها