صدور هشدار زرد هواشناسی / پیش‌بینی کاهش بی‌سابقه دما

دسته: اسلایدر , دسته‌بندی نشده , راه و ترابری , صنعت و معدن , کشاورزی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۹ دی ۱۴۰۱
صدور هشدار زرد هواشناسی / پیش‌بینی کاهش بی‌سابقه دما

تمامی امکانات شهرستان گناباد با توجه به هشدار زرد هواشناسی مبنی بر سرمای هوا و کاهش بی‌سابقه دما بسیج شده اند تا مردم با مشکل روبه رو نشوند.

به گزارش گناباد نیوز، سیل طی دوسال متوالی در شهرستان گناباد خسارت هایی را به بار آورده است و این روزها که هشدارهای هواشناسی صادر می شود که شاهد بارندگی برف و باران به همراه هوای سرد خواهیم بود باید آمادگی دستگاه های مختلف چند برابر گردد.
داریوش شیبانی رئیس اداره هواشناسی شهرستان گناباد در خصوص پیش بینی ها صورت گرفته در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به تشکیل توده هوای سرد شمالی و گسترش آن به سمت منطقه ما پیش بینی می شود از عصر سه‌شنبه تا حدود ظهر چهارشنبه احتمال بارشهای برف در سطح شهرستان به خصوص در مناطق کوهستانی وجود دارد.
وی افزود: از عصر چهارشنبه کاهش محسوس دما را خواهیم داشت به نظر می رسد حداقل دمای صبح پنجشنبه در گناباد حدود ۷- و در نقاط سردسیر به ۱۰درجه زیر صفر هم برسد.
رئیس اداره هواشناسی گناباد خاطرنشان کرد: روز جمعه هم سرمای شدید ادامه خواهد داشت و یخبندان در طول هفته بعد البته با شدت کمتر تداوم دارد.
افزایش مصرف گاز در شهرستان گناباد
اکبر نجاتی رئیس اداره گاز شهرستان گناباد اظهار داشت: مصرف گاز در این شهرستان در تابستان بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار مترمکعب می باشد که این میزان در زمستان به ۷۶۷ هزار متر مکعب در روز می رسد که ۵ درصد افزایش داریم.
وی ادامه داد: براساس دستورالعمل های کشور هشدارهای لازم به دستگاه ها داده شده و نیروهای این اداره بازدیدهایی در خصوص مصرف صحیح را داشته اند.
رئیس اداره گاز گناباد خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی باید در شرایط ۴ ماهه آخر سال پیش بینی های لازم را داشته باشند و از سوخت مایع استفاده کنند.
مدیریت اضطراری برق آغاز شده است
رستمی پور رئیس اداره برق گناباد نیز در همین خصوص اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و ابلاغ انجام شده با افزایش مصرف برق روبه رو هستیم.
وی ادامه داد: مدیریت اضطراری بار در شهرستان گناباد آغاز شده و طی روزهای آینده متاسفانه شاهد قطع برق در برخی صنایع خواهیم بود.
تجهیزات برای شرایط بحرانی آماده شده است
علی برومند رئیس جمعیت هلال احمر گناباد اظهار داشت: تیم های ثابت و عملیاتی هلال احمر در حالت آماده باش هستند و پیش بینی های لازم برای در راه ماندگان صورت گرفته است.
وی افزود: با توجه به سابقه آبگرفتگی منازل در شهرستان تجهیزات لازم پیش بینی شده و جیره های خشک نیز ذخیره شده اند.
راه های روستایی مشکل اورژانس
اسماعیل زاده رئیس مرکز اورژانش پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در خصوص آمادگی این دستگاه برای خدمت رسانی اظهار داشت: تمامی پایگاه های اورژانس در سطح دو شهرستان گناباد و بجستان آماده خدمت رسانی می باشند و تجهیزات مورد نیاز را دارا هستند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اورژانس در بحران سیل و برف روستاهای بالا دست شهرستان گناباد و بخصوص روستای زیرجان می باشد که راه دسترسی به آن سخت می شود.
رئیس مرکز اورژانش پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: در موارد این شکلی با خطرپذیری بالا از بالگرد اورژانس هوایی استفاده کرده ایم ولی اگر دستگاه هایی مانند راهداری و حکل و نقل جاده ای توجه ویژه ای به این گونه مسیر ها داشته باشند خدمت رسانی ما بهتر صورت می گیرد.
اسماعیل زاده هشدار داد: در ایام فصل سرد سال و بخصوص این روزها که دما به شدت کاهش پیدا می کند افراد اقدام به بستن تمامی منافذ کرده و گاز های گرمایشی را زیاد می کنند که باعث افزایش مونوکسیدکربن می شود که در این خصوص خانواده ها باید دقت بیشتری داشته باشند.

یکی از موضوعاتی که در سال های گذشته باعث خسارت به بخش های تولیدی و کشاورزی می شد نبود سوخت جایگزین می باشد که مشکلاتی را به همراه داشته است.
رمضانعلی قاسمی مدیر جهاد کشاورزی گناباد در همین خصوص اظهار داشت: در شهرستان گناباد در حال حاضر ۵۴ واحد مرغداری داریم که بیش از یک میلیون جوجه ریزی در آنها صورت گرفته است.
وی افزود: علی رقم هشدارهای زیاد هیچ کدام از این مرغداری ها اقدامی برای سوخت جایگزین نکرده اند که در صورت قطع گاز با مشکل مواجه و تلفات زیادی خواهند داد.
غلامی رئیس شرکت نفت گناباد نیز در خصوص تامین سوخت این واحد ها عنوان کرد: واحد های تولیدی باید قبل از راه اندازی پیش بینی های لازم برای محل نگهداری سوخت دوم با استانداردهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را داشته باشند.
وی افزود: سوخت مورد نیاز ذخیره این واحد برای مرغداری ۵ روز و واحد تولیدی ۱۵ روز در خرداد ماه آماده تحویل می باشد که مدیران آن باید اقدامات لازم را انجام دهند.
رئیس شرکت نفت گناباد تاکید کرد: با توجه به شرایط و هشدارهای داده شده ذخیر سوخت مورد نیاز در شهرستان انجام شده است و واحدهایی که دچار مشکل شوند در صورت داشتن محل ذخیر مناسب سوخت آنها تامین می شود.
شن و نمک به مقدار لازم ذخیره شده است
محمدی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد نیز با توجه به هشدارهای هواشناسی عنوان کرد: در شهرستان گناباد دو گردنه کلات و کریمو برف گیر هستند که معمولا در این محل ها شاهد گرفتار شدن ماشین ها می باشیم.
وی ادامه داد: در محل راهدار خانه این اداره در جاده کلات، و در محل امامزاده کاخک شن و نمک مورد نیاز ذخیره شده تا در موقع لازم در سطح جاده پاشیده شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گنابادتصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته پیش بینی اتوبوس در شهرستان شده تا در صورت مشکل برای اتوبوس های عبوری از این مسیر اتوبوس جایگزین وجود داشته باشد.
تمامی مرخصی های مدیران لغو شده است
رضا نصیری فرماندار گناباد نیز در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: سابقه سیل در گناباد تجربه تیم مدیریتی شهرستان را افزایش داده و از همین رو جلسه پیشگیری و مدیریت بحران در شهرستان را برگزار کرده ایم.
وی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی آماده باش اعلام شده و مرخصی تمامی مدیران لغو باید طی یک هفته در شهرستان حضور داشته باشند.
فرماندار گناباد عنوان کرد: تمامی دستگاه ها تجهیزات خود را آماده کرده اند و در نقاطی که احتمال بروز مشکل داده می شده پیش بینی هایی صورت گرفته است.


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 240
برچسب ها:
دیدگاه ها