شرکت‌های دولتی زیان ده واگذار می‌شوند | تا پایان دوره۴ هزار میلیارد تومان مصوبه خواهیم داشت

دسته: اسلایدر , اقتصادي , دسته‌بندی نشده , راه و ترابری , صنعت و معدن
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۹ دی ۱۴۰۰
شرکت‌های دولتی زیان ده واگذار می‌شوند | تا پایان دوره۴ هزار میلیارد تومان مصوبه خواهیم داشت

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس گفت: شرکت‌هایی که سه سال متوالی زیان ده هستند دولت را مکلف به واگذاری آن‌ها کرده ایم و برای تسهیل در این کار دوران بازپرداخت را طولانی در نظر گرفته ایم تا هزینه های دولت کاهش پیدا کند.

محمد صفایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری در محل اقامتگاه میلاد اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دو محور اصلی را در دستور کار خود قرار داده است که اولین مورد اصلاح نظام بانکی و دومین محور اصلاح نظام مالیاتی می باشد.
وی ادامه داد: چهار دهک اول جامعه از ۵ درصد منابع بانکی استفاده می کنند و دو دهک آخر از ۶۵ درصد منابع یعنی ۲۶ درصد بیشتر که این زیبنده جامعه نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مالیات نوعی باز توزیع ثروت است و طرحی در مجلس داشتیم که ۵ خرداد سال جاری کلیات آن مصوب شده که هفته گذشته در کمیسیون مصوب و به هیئت رئیسه ارسال شد.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ریل شرق کشور یکی از موضوعات استراتژیک می باشد زیرا با توجه به این که عضو پیمان شانگهای شده ایم و در این پیمان ۴۲ درصد شانگهای مصرف کننده و ۲۵ درصد تولید ناخالص دارد و ۲۲ هزار دلار تولید ناخالص شانگهای می باشد ریل شرق کشور اهمیت بیشتری پیدا می کند.
صفایی ادامه داد: نامه ای با امضا ۱۷۴ نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور در خصوص ریل تهیه شده که پس از قرائت در صحن برای ایشان ارسال شد که دستورات خوبی برای آن دادند.
وی افزود: در حوزه انتقال آب به خراسان هم با توجه به این که در نقطه خشک قرار داریم اهمیت این موضوع برای ما زیاد است و قول داده اند در سال ۱۴۰۳ آب دریا به گناباد برسد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقاط ضعف و قوت بودجه ۱۴۰۱ نیز اظهار داشت: نقطه ضعف بودجه، شرکت های دولتی هستند که به همان ماهیت قبلی خود باقی مانده اند و بودجه دریافت می کنند ، ۱.۵ میلیون میلیارد تومان بودجه دولتی داریم که ۲ هزار میلیارد تومان به شرکت های دولتی داده می شود.
وی ادامه داد: تصمیم داریم بعضی از این شرکت ها را از قالب شرکت خارج کنیم مانند شرکت هدفمند یارانه ها که کار اجرایی می کند.
صفایی گفت: شرکت هایی که سه سال متوالی زیان ده هستند دولت مکلف به واگذاری آن ها کرده ایم و برای تسهیل در این کار دوران بازپرداخت را طولانی در نظر گرفته ایم تا هزینه های دولت کاهش پیدا کند.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقطه قوت بودجه نیز اظهار داشت: منابع خوبی برای اشتغال دیده شده که در طرحی اراضی مازاد نهادها فروخته خواهد شد و در صندوقی که هر استان تشکیل می شود واریز و توسط همان نهاد برای اشتغال هزینه خواهد شد.
صفای افزود: دولت اصرار دارد پول منتشر نکند و نقدینگی را افزایش ندهد که این به کاهش تورم منجر خواهد شد و پیش بینی ها این است در سال آینده وضعیت اقتصادی بهتر و درآمد های دولت افزایش خواهد یافت.


ترک فعل سازمان امور مالیاتی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص فرارهای مالیاتی نیز اظهار داشت: در سال ۱۳۹۰سازمان امور مالیاتی ۴ هزار میلیارد تومان منابع دریافت کرده تا پایانه های فروشگاهی را یکپارچه و به امورمالیاتی وصل کند که متاسفانه کار را انجام نداده است و قرار بود این کار در خرداد ۱۴۰۰ صورت گیرد.
صفایی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی سازمان امور مالیاتی را ماده ۲۳۴ کرده و تحت عنوان ترک فعل به دادگاه معرفی کرده است و رئیس جدید سازمان امور مالیاتی قول داده از ابتدای ۱۴۰۱ این موضوع را اجرایی کند.


مشکل برق صنایع گناباد رفع می شود
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از چالش هایی که ما در شهرستان گناباد با آن روبه رو بوده ایم بحث انرژی برق است که سرمایه گذار را جذب می کنیم ولی برای تامین برق مشکل داشتیم که با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد دومین پست ۱۳۲ کیلووات در گناباد راه اندازی شود که برای آن ۴۵ درصد شرکت شهرک های صنعتی ۴۰ درصد شرکت توانیر و ۱۵ درصد سازمان برنامه و بودجه مشارکت خواهند داشت.
وی افزود: ولی برای تسهیل در کار سرمایه گذاران و به صورت موقت درخواست پست موبیل کرده ایم تا مشکل مرتفع شود و از سویی مجور دو نیروگاه خورشیدی برای شهرستان های گناباد و بجستان به ترتیب با ۲۰ و ۱۰ مگاوات در مرحله اول صادر شده که سرمایه گذار آن نیز مشخص شده است.


نوشته شده توسط:reporter2 - 3609 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 461
برچسب ها:
دیدگاه ها