خیرین نقش مهمی در پیشرفت دانشگاه ها دارند

دسته: دانشگاه ها
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
خیرین نقش مهمی در پیشرفت دانشگاه ها دارند

قائم مقام وزیر علوم گفت: خیرین نقش بسزایی در پیشرفت دانشگاه ها داشته و سال گذشته ۱۶۵ هزار مترمربع طرح عمرانی توسط این افراد ساخته شده است.

عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علومبه گزارش پایگاه خبری گناباد، عبدالرضا باقری ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح سالن ورزشی مجتمع آموزش عالی گناباد اظهار کرد: سال ۵۷ همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی کل دانشجویان کشور ۱۷۵ هزار نفر بوده که امروز این تعداد به چهارمیلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: در گناباد تعداد ۲۰۰ متخصص بدون رشته های پزشکی فعالیت دارند و این نمونه ای از زحمات مجموعه آموزش عالی در کشور است.

قائم مقام وزیر علوم تصریح کرد: ما به لحاظ کمی رشد خوبی کرده ایم ولی فلسفه وجودی دانشگاه ها در شهرستان ها جدای از تربیت نیروی انسانی متخصص،کمک به رفع مشکلات مردم می باشد و دانشگاه ها و اساتید آن باید به فکر رفع مسائل منطقه محل خود باشند و در برنامه ششم توسعه به ظرفیت های منطقه ای بها داده شده است.

باقری ابراز کرد: دانشجویان و در کل مجموعه دانشگاه ها باید به دنبال تبدیل مزیت های هر منطقه به مزیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال باشند و این دانشگاه ها هستند که می توانند به توسعه شهرستان ها کمک کنند و درحال حاضر در جنوب خراسان شاهد مهاجرت به شهرهای بزرگ هستیم که باید چاره ای اندیشیده شود.

وی افزود: حمایت از طرح هایی که در راستای رفع مشکلات مردم باشد مورد تاکید قرار دارد و انجمن های علمی که بتوانند ظرفیت های آن منطقه را تبدیل به ظرفیت های اقتصادی و رفع مشکلات مردم کنند مورد حمایت خواهند بود.

قائم مقام وزیر علوم خاطرنشان کرد: خیرین نقش بسزایی در پیشرفت دانشگاه ها دارند به صورتی که سال گذشته ۱۶۵ هزار مترمربع طرح عمرانی توسط خیرین ساخته شده و این جدای کمک آن ها به حوزه های دیگر می باشد.

باقری ابراز کرد: باید دانشگاه ها به سمتی بروند که مزیت های هر منطقه را تبدیل به فرصت کنند و در شورای گسترش به سمت رشته هایی می رویم که این مهم را بتواند محقق کند تا فارغ التحصیلان بتوانند شغل ایجاد کنند.


نوشته شده توسط:reporter2 - 3609 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 637
برچسب ها:
دیدگاه ها