مردم گناباد سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه را گرامی داشتند

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۶
مردم گناباد سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه را گرامی داشتند

همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار گناباد با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیر زنی شهادت امام جعفر صادق را گرامی داشتند.

شهادت امام جعفر صادق (3)به گزارش گنابادنیوز، به رسم همه ساله مردم متدین و ولایتمدار گناباد ۲۵ شوال سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه را با شکوه خاصی برگزار می کنند.
امسال نیز مردم کویر مهربانی گناباد از شهر و روستا به صورت دسته های سینه زنی و زنجیرزنی خود را به محله صقدیمی سرتراز گناباد رساندند تا در اجتماع صادقیون این شخر که در محل مسجد امام صادق(ع) برگزار می شود برسانند.

همه مردم زن و مرد کوچیک و بزرگ همه و همه سیاه پوش شده و با چشمانی اشک بار در این مراسم شرکت کرده اند یا به سوگ شهادت پیام رسان کربلا سوگ بنشینند.

آنچه همه را به این اجتماع کشانده چیزی نیست جز محبت و عشق به اهل بیت که مردم ایران زمین به حق قدر این ائمه را دانسته و مقام آنها را ارج می نهند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) گناباد گفت: امام جعفر صادق(ع) در دورانی که امکان قیام علیه حکومت وجود نداشت قیام علمی را پایه گذاری کرده و در ادامه راه پدر بزرگوارشان بر سه اصل محوری، قیام علمی خود را استوار کردند.

حجت الاسلام علی گوهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برپایی درسهای عمومی در مساجد به عنوان یکی از سرفصل های فعالیت علمی امام جعفر صادق(ع) شناخته می شود و همزمان با آن برپایی مجالس خصوصی تدریس برای شاگردان ویژه نیز از سوی آن حضرت استمرار داشت.

در پایان این مراسم هیئت های مذهبی گناباد به صورت یکپارچه با مداحی یکی از ذاکرین اهل بیت به سینه زنی پرداخت اند.

شهادت امام جعفر صادق (3) شهادت امام جعفر صادق (1) شهادت امام جعفر صادق (2)


نوشته شده توسط:reporter2 - 3609 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 893
برچسب ها:
دیدگاه ها