فرسودگی تجهیزات موجب هدررفت سالانه۶۰ هزار مترمعکب آب درگناباد می شود

دسته: دسته‌بندی نشده , شهری
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
فرسودگی تجهیزات موجب هدررفت سالانه۶۰ هزار مترمعکب آب درگناباد می شود

رئیس آب و فاضلاب شهری گناباد گفت: فرسودگی تجهیزات و لوله های خط انتقال موجب بروز 20 تا 25 مورد اتقاقات در فرآیند انتقال آب و هدررفت سالانه 60 هزار مترمکعب آب در این شهرستان می شود.

یازدید خطوط ابهادی حیدرنیا روز جمعه در جریان بازدید خبرنگاران از خط انتقال آب گناباد افزود: این میزان هدررفت معادل مجموع مصرف هشت روز آب در مناطق شهری این شهرستان است.
وی گفت: ۴۰ کیلومتر از لوله های خط انتقال آب در این شهرستان فرسوده و نیازمند تعویض هستند که این امر ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه در بر دارد.
وی ادامه داد: ۷۰ درصد آب مورد نیاز مردم مناطق شهری گناباد از فاصله ۱۲۰ کیلومتری با پمپاژهای متعدد و از فاصله پایین دست با ارتفاع ۷۰۰ متری در منطقه کیبرکوه با مشکلات بسیار تامین و در اختیار مشترکین قرار می گیرد و ۳۰ درصد از دیگر منابع آب این شهر تامین می شود.
وی اضافه کرد: این شهرستان بعد از مشهد طولانی ترین خط انتقال آب در استان خراسان رضوی را دارا است و ۴۰ کیلومتر از این میزان فرسوده و نیازمند تعویض می باشد.
وی اضافه کرد: مجموع این مشکلات موجب شده که سالانه به طور متوسط ۱۰ میلیارد ریال صرف نگهداری و انتقال آب در گناباد شود و این شهر زیان ده ترین منطقه استان خراسان رضوی از نظر تامین آب شرب به شمار می رود.
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط به رفع مسائل و مشکلات و از جمله تامین اعتبار تعویض تجهیزات فرسوده انتقال آب در گناباد شد.
حدود ۲۳ هزار مشترک در گناباد و شهرهای بیدخت و کاخک این شهرستان زیرپوشش خدمات اداره آب و فاضلاب شهری قرار دارند.
آب مصرفی این مشترکان به وسیله ۲۲۰ کیلومتر خطوط توزیع در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

ایرنا


نوشته شده توسط:reporter2 - 3603 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 580
برچسب ها:
دیدگاه ها