انتخاب براساس وابستگی قومی مشکل انتخابات شوراهای گناباد است

دسته: انتخابات , سياسي
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
انتخاب براساس وابستگی قومی مشکل انتخابات شوراهای گناباد است

فرماندار گناباد گفت: انتخاب مردم در انتخابات شورای شهر و روستا براساس وابستگی قومی و محلی، مشکل شوراهـای این شهرستان است.

محمد-علی-نبی-پور-1محمدعلی نبی پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت شروع فرآیند انتخابات شوراهای شهر و روستا با بیان اینکه انتخاب مردم در انتخابات شورای شهر و روستا براساس وابستگی قومی و محلی مشکل شوراهـای این شهرستان است،‌ اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف شوراهای اسلامی شهر و روستا عدم آشنایی با حیطه وظایف و اختیارات شورا ها است.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم آشنایی با قوانین و وظایف شوراها باعث ایجاد مشکل برای برخی از دستگاه های اجرایی شده است که به نظر می رسد وزارت کشور در بازه انتخابات دوره های آموزشی برای کاندیدها باید برگزار کند.

فرماندار گناباد بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی در حوزه شوراها این است که دستگاه های اجرایی تمایلی به واگذاری برخی اختیارات به شوراها ندارند و این موضوع باعث ایجاد اختلافات زیادی بین شوراها و دستگاه ها شده است.

وی یکی از نقاط ضعف شوراها در گناباد را انتخاب آن ها براساس قوم و محلی بودن دانست و افزود: مردم باید در بازه انتخابات از کاندیدها به شناخت کافی برسند زیرا سرنوشت شهر و روستا به مدت چهار سال برعهده منتخبین آن ها خواهد بود.

نبی پور افزود: انتخاب براساس محلی و قوم بودن باعث می شود تا مطالبه گری مردم نیز به همان سمت حرکت کند و منافع محلی بر منافع کلی شهرستان ارجحیت پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت شورا ها در گناباد داشتن سطح سواد بالای آن ها است که این سبب تحلیل درست آن ها از برخی موضوعات می شود.

فرماندار گناباد خاطر نشان کرد: براساس آخرین سرشماری صورت گرفته سه شهر گناباد، کاخک و بیدخت شهرستان گناباد هر کدام پنج عضو شورا خواهند داشت.

وی تصریح کرد: تعداد ۸۰ نفر برای ثبت نام شوراهای شهر و روستا از  فرمانداری گناباد معرفی نامه سوء پیشینه دریافت کرده اند که پیش بینی می شود این تعداد افزایش یابد.


نوشته شده توسط:reporter2 - 3609 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 620
برچسب ها:
دیدگاه ها